Blikkfang, berter, bass – og badeberter

Se meg! Det er kamp om oppmerksomheten på verdens største elektroniske elektronikkmesse.

Med tusenvis av utstillere, fordelt på 26 haller, flere av dem i tre etasjer, er kampen om oppmerksomheten stor på IFA. Og er man ikke Sony, Samsung eller LG, som kan slå seg på brøstet med kjempestands og stor forventning fra publikum, så er det let å bli oversett i mengden.

Høy musikk, potente biler og lettkledde berter er klassiske virkemidler for å skaffe oppmerksomhet. På standen til Texet kunne man finne billige, og ganske interessante android-telefoner spesielt utviklet til det russiske markedet. Men det som fikk den største oppmerksomheten var kombinasjonen av biler og kvinner samme sted.

Tyske Magnat fikk oppmerksomhet med masse bass, masse blått lys og de største felgene jeg har sett på en Chevrolet Camaro.

Hos Nilox, som utvikler actionkameraer og annen elektronikk til utendørssport, mente man at den beste måten å demonstrere firmaets vanntette MP3-spiller på, var å slepe et spa-bad inn på standen og sette en bikini-babe til å demonstrere den. På messens tredje dag prøvde hun ikke engang å late som hun ikke kjedet seg i bassenget.

House of Marley, som eies av en av Bob Marleys sønner, og som tilbyr hodetelefoner og bærbare musikksystemer i naturmaterialer, fikk de imidlertid flest forespørsler på et sett meget spesielle høyttalere. Men de var slettes ikke på programmet, da de var medbrakt av DJ-en som leverte musikk til standen.

Les videre
Exit mobile version