TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
L&B JULEKALENDER 2022

Vi kårer Årets beste TV-serier og filmer – 2022-2023

Hva består seriefremtiden, post korona, av?

Etter to anni horribilii for film- og underholdningsbransjen, forsøker strømmetjenestene, og kinoene, å tilpasse seg en ny markedshverdag.

forfatter
Publisert 01.11.22 - 12:04

I løpet av året som har gått siden forrige Kavalkade har vi tilbrakt over 733 (!) timer foran storskjermen og filmlerretet for å (forsøke) å guide deg i jungelen av det mangfoldige serie- og filmtilbudet der ute.

En tilgang på nye serier og filmer som har fremstått nærmest umettelig, og utømmelig – men som vi nå ser at det strammes kraftig inn på.

 

Koronalockdown

Med koronapandemien fikk vi stengte kinoer, utsatte premierer og nedstengte film- og serieproduksjoner. Med et påfølgende slunkent kinotilbud.

Siden kineserne korona-stengte verden ned mars 2020 ble kultursektoren en av de mest skadelidende bransjene. Etter to år som ikke kan beskrives som annet enn anni horribilii for filmbransjen generelt, og kinobransjen spesielt, skal underholdningsindustrien nå prøve å stable på bena en forretningsmodell tilpasset post korona.

I motsetning til kinoene opplevde strømmetjenestene en regelrett korona-boost under pandemien. Koronatrøtte, «innestengte» familier verden rundt sørget for at nye kunder strømmet til Disney+, Netflix, HBO Max, Prime Video, Viaplay, Apple TV+, SkyShowtime.

Simultant eksperimenterte filmselskapene med nye distribusjonsformer, der storfilmene ble sluppet rett på strømmetjenestene, eller simultant på de få kinoene som var åpne, og strømming.

I så måte satte Warner standarden ved å tilby samtlige av sine 2021-titler rett-på-strømming, mens Disney+ kjørte en hybridmodell der de ofte lanserte storfilmene rett på Disney+ samme dagen som kinopremieren, men da måtte abonnentene betale en ekstra engangssum; såkalt Premier Access.

Foregangsfilmen her ble Black Widow, som endte opp med at superstjernen Scarlett Johansson gikk til søksmål mot Disney, som følge av at hun mente hun gikk på et stort økonomisk tap ved at filmen ble tilgjengelig rett-på-strømming.

Saken løste seg til slutt utenfor rettslokalene – men Johansson fikk utbetalt en klekkelig sum som «plaster på såret».

 

Oppkjøp og fusjoner

Deretter ble 2021 et skikkelig konsolideringsår for strømmebransjen. Etter flere år med krig om strømmeabonnentene, der aggressiv månedspris var en sentral fremgangsmåte, innså mange at man var sterkere sammen.

HBO Max ble lansert i Norden, deretter fusjonerte AT&T og Discovery. AT&T eide allerede CNN, HBO og Warner Bros., så fusjonerte Warner Bros. Entertainment (som blant annet sitter med Harry Potter i arkivporteføljen) med Discoverys nettverk – og sammen skapte de en ny strømmegigant.

Etter fusjonen er dog HBO Max en av strømmetjenestene som har gjennomført de største kuttene i innholdsproduksjonen. Blant annet kansellerte de nylig Raised by Wolves, samt en rekke andre populære (og kostbare!) serier. Kuttene fra den nye ledelsen toppet seg med at Warner like godt kansellerte den ferdig innspilte (!) Batgirl. Da hadde kostnadene allerede passert ca. en halv milliard.

Årsaken til massive innholdskutt er selvsagt den brutale kampen om strømmeabonnentene, en krig som har tilspisset seg ytterligere etter at samfunnet gjenåpnet. Når så det hele toppes med at kundeveksten minker må kostnadsbildet ned. Ikke minst kuttes det nå solid i lokalprodusert innhold, noe det nordiske TV-markedet vil merke godt fremover.

Men også Jeff Bezos’ Amazon la ut på handletur, og kom hjem med det tradisjonsrike filmselskapet MGM.

 

Med en kjøpesum på 8,45 milliarder dollar (ca. 92 milliarder kroner) sikret Amazon seg rettighetene, og det meget rikholdige arkivet, til det legendariske filmselskapet (som ble stiftet i 1924). MGM sitter på et filmarkiv på ca. 4.000 titler – med MGM-filmene i porteføljen styrker Prime Video betraktelig sin posisjon, og attraktivitet, i strømmemarkedet.

 

Festen er over?

Etter gjenåpning av samfunnet har mye kommet tilbake til normaler, pre korona; men mange vaner er også endret for godt.

Kinoindustrien ble så hardt rammet at enkelte stilte spørsmål ved om Covid-19 vil ta livet av, i det minste radikalt endre, kinomarkedet for all fremtid. Selv et godt halvår etter at samfunnet er (tilnærmet) tilbake til normalen, så ligger kinobesøket -25-30 % under 2019-nivå.

Og så, så kom Netflix med sjokkerende tall for Q1 2022. Endringen i abotallene var entydig: For første gang siden 2011 tapte (!) Netflix abonnenter.

Like etter tok mektige Ted Sarandos grep, og annonserte at strømmegiganten innen utgangen av 2022 ville lansere et abonnementsnivå finansiert av reklame.

Tilsynelatende har ikke det grepet stanses kundeflukten. Abonnementsnedgangen fortsatte for Netflix i Q2 – og 1. juli passerte Disney Netflix i antall abonnenter!

 

Per 1. juli oppgir Netflix at de hadde 220,67 millioner abonnenter, globalt. Det tilsvarende tallet for Disney var 221,1 millioner. (NB! Disney-tallene er samlet antall abonnenter for Disney+; ESPN; Hulu; Live TV). Dermed har underholdningsgiganten med de store, sorte museørene brukt litt over to og et halvt år på å ta igjen forspranget til Netflix. Ha da i mente at Netflix tilbyr sin tjeneste i alle verdens land (191); noe Disney+ ikke gjør (61 land) – ennå…

 

Netflix-aksjonærene responderte da også med å sende aksjen ned -65 % siden toppnoteringen i november 2021.

I en vanlig måned slapp tidligere de 6-7 største strømmetjenestene opptil 250-300 titler. Alt fra splitter nye serier og filmer, til arkiv og nye episoder av eksisterende serier; og det til en imponerende lav pris sammenlignet med å kjøpe en fysisk Blu-ray eller kinobillett.

Nå øker samtlige av dem månedsprisen, samtidig som innholdet kuttes. Det sagt, vi som serie- og filmkonsumenter kan fortsatt se vanvittig mye mer innhold, til en langt lavere pris, enn vi kunne for 10 år siden.

Vi må nok ta inn over oss at vi ikke i lengden kan få «all access» for skarve 59,- kroner i måneden. Samtidig vil strømmemarkedet fortsette konsolideringen – det er fortsatt for mange aktører der ute til at alle kan overleve.

En ting er sikkert, med megasuksessen til Ringenes Herre: Maktens Ringer (tidenes ubestridt dyreste serieproduksjon) er ikke Jeff Bezos den første som vil kaste inn håndkleet.

 

PS! Siste års, og mange tusen flere anmeldelser, kan du lese mer om på vår hjemmeside. Godt nytt serie- og filmår!

Lese hele artikkelen? eller registrer deg.

Med LB+ får du tilgang til ALT innhold på lydogbilde.no

LB+ inkluderer
  • Over 6000 produkt-tester
  • Unngå bomkjøp med våre råd og guider
  • Delta i L&B-forumet med L&B-entusiaster
  • Store rabatter hos våre samarbeidspartnere i LB+ Fordelsklubb
  • Alltid oppdatert på siste nytt
  • Nyhetsbrev rett i innboksen
  • L&B TechCast - en podcast av L&B
  • Deaktiver annonser (gjelder kun 12 måneder)
  • Ingen bindingstid, si opp når du vil!

Vi tester for deg!

1 måned 49 kr
(prøveperiode, ingen bindingstid.)
12 Måneder 900 kr
(spar opptil 300kr)
12 Måneder 1198 kr
(med 11 utgaver av magasinet)
Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Ingen bindingstid.

Årets regissør


Guillermo del Toro (Nightmare Alley)
Fakta
Disney+
Release: 16. mars 2022
Regi: Guillermo del Toro
Karakter: 5

Den mexicanske mesterregissøren Guillermo del Toro har sin helt særegne, blendende stygg-vakre, visuelle stil. En stil han har brukt mange filmer til å nå perfeksjonsnivået han fremviser i nydelige, gripende Nightmare Alley. Vi kan vel ikke komme på et mer perfekt miljø for del Toros visuelle stil enn nettopp de forsofne, skitne omreisende tivoliteatrene som reiste rundt fra småby til småby i USA på 1930- og ’40-tallet. Det varme lyset, den krypende, gjennomgående noir-stilen, øyet for alle de lekre detaljene og Dan Laustsens superbe, intime foto gjør Nightmare Alley til en utsøkt filmopplevelse. Fra det skitne tivoliets mørke kroker, til fløyel, gull og dyp rød leppestift i metropolen, til forfrosne, snødekte hager i rikmenns herskapshus skaper del Toro en grøssende god autentisk opplevelse. Du blir ubønnhørlig trukket inn i det fascinerende eventyr-/marerittuniverset, som avdekker lag for lag av menneskers dårskap, forfengelighet, grådighet og iboende ondskap. Visuelt er Nightmare Alley nok Guillermo del Toros mest stygg-vakre film. En sjeldent hypnotiserende filmopplevelse; for både øyne, ører og sinn. Du vil garantert bli revet med på denne berg-og-dalbaneturen.

Les anmeldelsen her

Årets skuespillerinne


Ana de Armas (Blonde) Fakta
Netflix
Release: 28. september 2022
Regi: Andrew Dominik
Karakter: 5

Brad Pitt som produsent og Andrew Dominik som regissør, serverer oss den usminkede historien om glamourmodellen og filmstjernen Marilyn Monroe. Om ikke Monroe (Ana de Armas) var den første superkjente pinup-modellen, så troner blondinen definitivt som den største av dem alle; Vevre Ana de Armas er et funn i rollen som den usikre, naive og smått kokette Monroe. Hun blir kastet ut i en berg-og-dalbane-tur uten sidestykke, der hun «spises» opp av sine sjefer, produsenter, «venner» media og fans. Alle vil ha en bit av den forførende blondinen og sole seg i hennes glans, uten hensyn til hennes ve og vel. de Armas får frem kompleksiteten i karakteren, gjenskaper legendens fakter og mimikk og blottlegger hennes sårbarhet og utilslørte skam på en forbilledlig, og toverdig, måte. Ofte vanskelig, og tidvis, smertefullt å se på, men du verden så besnærende forførende. Vi tas med inn i de mørkeste kroker av de dagligdagse marerittene til Monroe, i en rekke drømmeaktige sekvenser. Hun lever et nærmest schizofrent liv der hun desperat forsøker å skille mellom privatpersonen Norma Jeane og karakteren Marilyn Monroe. En dypt tragisk, og samtidig herlig fascinerende, scene viser den brutalt deprimerte Norma Jeane, som etter litt sminke og opp-dolling plutselig kommer frem som Marilyn – og det tilgjorte kjendissmilet åpenbarer seg.

Les anmeldelsen her

Årets skuespiller


Matt Smith (House of the Dragon, sesong 1) Fakta
HBO Max
Release: 22. august 2022
Regi: Miguel Sapochnik
karakter: 5

House of the Dragon kan ikke unngås å sammenlignes med sin mer berømte «storebror», for i praksis får vi her opprinnelseshistorien til Game of Thrones, satt til samme miljø, sted og familieklaner. Tidsmessig befinne vi oss ca. 200 år før hendelsene i Game of Thrones, men settingen, handlingen og intrigene er i samme sjatteringer. Der Game of Thrones tok for seg den utrolige reisen til maktens tinde for Daenerys Targaryen, blir vi her vitne til hennes forfedres maktpeak og den brutale begynnelsen på slutten av Targaryen-familiens hegemoni. Så lenge kongen står uten en mannlig arving tas det for gitt at det er hans bror, den maktkåte og kyniske Daemon (Matt Smith) som skal arve tronen. Som sedvanlig er de mest juicy rollene tildelt de ondeste og utspekulerte karakterene. En lett ugjenkjennelig Rhys Ifan er infam god som kongens mest betrodde. Men selve kremrollen er tildelt Matt Smith (The Crown). Smith er djevelsk god som familiens sorte får, og har da også fått tildelt replikker som kler hans psykopatiske/narsissistisk trekk. Måten han elegant manipulerer sin familie, venner og fiender på er en fornøyelse å bivåne, og med små trekk og ansiktsmimikk aner vi Daemons egentlige agenda.

Les anmeldelsen her

Årets drama


The White Lotus, sesong 1, Regi: Mike White Fakta
HBO Max
Release: 16. august 2021
Regi: Mike White
Karakter: 5

Mike White står for både manus og regi på denne fascinerende serien om Hawaii-ferie for «viderekomne». Det de har til felles er sin superrikdom – og generelle misnøye med livet, familien og seg selv. Hele gjengen har, i større elle mindre grad, og mer eller mindre bevisst, et tankesett om at de selv står i universets senter, og at alle andre er til for å varte dem opp. Intet ønske er for lite eller for stort, og absolutt ALT kan (og bør) klages på! White har gjort en superb jobb med å skape et fascinerende persongalleri, som både utfyller og utfordrer hverandre. Tidvis blir det klein pute-TV, mens det fort alternerer til komiske latterbrøl og så snur til dyptpløyende menneskelig drama. Skuespillerne leverer topp prestasjoner, med Murray Bartlett, Steve Zahn (komisk talent og timing så det holder!) og Sydney Sweeney i fremste rekke. Manuset er vittig, intelligent, aktuelt og herlig befriende til saliggjørende ettertanke (er det et snev av oss selv vi ser der i speilet?). The White Lotus har blitt en knallsterk serie, som på utsiden ser ut som et drømmeparadis, men på innsiden avdekker lag på lag med menneskelig usikkerhet, mørke og total mangel på selvinnsikt. En nærmest perfekt miks av drama og besk satire.

Les anmeldelsen her

ÅRETS KOMEDIE


Clarck, Regi: Jonas Åkerlund Fakta
netflix+
Release: 5. mai 2022
Regi: Jonas Åkerlund
Karakter: 5

Ryktene vil ha det til at tverr var han når han ble født, den godeste Clark Oderth Olofsson, og bedre ble det ikke når han fikk egne meningers mot og et større selvbilde og selvtillit enn Trump har (manglende) selvinnsikt! Mannen ble «verdenskjent» i Sverige på 1960-talllet, som notorisk bankraner, samt narkolanger, småsvindler og conman; alltid med et smil om munnen og en sjarmerende kommentar på lur. Bill Skarsgård fremstiller da også Olofsson med all den pondus og bravur som legenden, og myten om ham, bygger opp rundt. Han er som skapt for rollen som den litt enkle, livsbejaende, Medelsvensson, som kun ønsker å bli elsket av alle. Seriens fremragende «krydder» består av et knippe bikarakterer som er fullstendig ubetalelige. Alt fra hippien Kurre Räven, Kaj-Robert, til overfladiske rikmanns-mor (og -datter) som begge «harves» over, den enfoldige politietterforskeren Tommy Pony , og den beingale Hönsetjuven, til alle Clarks damer. I tillegg har Åkerlund & Co stålkontroll på tidskoloritten. Åkerlund og Skarsgård han laget en fantastisk underholdende serie, om en svært spesiell mann som konstant levde livet som om det ikke eksisterte en morgendag. 5 bunnsolide stjerner til denne LSD-pillen av en serie!

Les anmeldelsen her

ÅRETS SPESIALUTGIVELSE


Gudfaren trilogien, Regi: Francis Ford Coppola Fakta
4K UHD BD
Release: 21. mars 2022
Regi: Francis Ford Coppola
Karakter: 6

Få filmer har satt større fotavtrykk på filmhistoriens glitrende CV enn Mario Puzos og Francis Ford Coppolas episke mafiatrilogi om den sicilianske Corleone-familien. Gudfaren satte en standard for samtlige etterfølgende mafia- og krimfilmer, samt tonen til portrettering av familiedynastier i serier og på film. I anledning 50-års jubileet slippes filmene i 4K-kvalitet, med nyoppusset lydspor, en eventyrlig billedkvalitet, samt en rekke små og større forbedringer i både klipp og dramaturgi. Vi følger Gudfaren, Don Corleone (ikoniske Marlon Brando), hans tre sønner og deres mafiaregime i New York like etter Andre verdenskrig. Yngstesønnen Michael (Al Pacino) kommer hjem som krigshelt, og en klar overbevisning om at han intet vil ha å gjøre med sin fars virksomhet eller liv . Men skjebnen vil det annerledes… Det er gått 10 år siden Paramount utgav Blu-ray-boksen med The Godfather – The Coppola Restoration, med 50-års utgaven som nå er på markedet tar de filmene til et nytt nivå! Først og fremst, og det viktigste, er det utrolig omfattende restaureringen av billed- og lydkvaliteten. Coppola har selv vært involvert i restaureringen, og kommer da også med en kort intro til hver enkelt film. Vi har aldri (!) sett filmer fra 1970-tallet som ser så bra ut.

Les anmeldelsen her
VINNERE AV Årets beste TV-serier og filmer – 2022-2023
Årets Beste Film 2022-2023
The Power of the Dog

Maskulinitetens absurde teater

En glimrende, sammenbitt Cumberbatch, i skånselløst menneskelig Campion-drama.

Jane Campions kjennemerke er dype medmenneskelige drama, ofte satt til 1800-tallet med svulstige kostymer (som The Piano og The Portrait of a Lady). Med The Power of the Dog utvider newzealanderen sitt repertoar, og fornyer seg på en fortreffelig måte.

Fakta

  • Netflix
  • Release: 1. desember 2021
  • Regi: Jane Campion

 

På midten av 1920-tallet hensettes vi til de enorme præriene og slående ødemarken i landlige Montana. I en tid da menn var menn, maskulinitet var en æreskodeks og kvinnene holdt seg til kjøkkenbenken.

Brødrene Burbank eier, og driver, sammen den store kvegfarmen «Burbank». Storebror, og selvutnevnt leder av «flokken», er Phil (Benedict Cumberbatch). Storkjeftet, brysk, ufølsom og med stenansikt samt et hissig temperament styrer han kvegranchen med en kraftig overdose maskulinitet.

George (Jesse Plemons) er hans rake motsetning. En neddempet, ydmyk, fremtoning. Og, han blir ustanselig hundset av den skitne machobroren .

Bedre blir så definitivt ikke forholdet brødrene imellom når George gjør sine hoser grønne hos enken, og alenemoren, Rose (Kirsten Dunst).

Ved enhver anledning, i enhver forsamling, benytter Phil seg hensynsløst av muligheten til å fremheve sin fortreffelighet og posisjon. Han kuer, i full offentlighet, sin bror, og kommer med nedlatende/fornedrende kommentarer og syrlige stikk til alle rundt seg. Hans fremste egenskap er å få folk til å føle seg små.

Campion maler ut et saktetørkende, lavmælt, menneskelig kammerdrama, der vi til tross for det enorm, åpne landskapet og alle cowboyene føler oss innstengt med de fire hovedpersonene. De tærer på hverandre, bryter ned og fornedrer selve menneskeligheten.

Filmens enigma er Phils trøblete forhold til Peter. En langlemmet tenåring, som helst holder seg for seg selv og trives med å lage papirblomster. Fra første stund tråkker Phil på ham, kommer med nedsettende kommentarer og mer enn antyder at «pinglen» er homo. Men så snur han plutselig om, og forsøker å bringen ham inn i gjengen.

Phil selv er også av den venneløse sorten, han er langt mer fryktet enn elsket og tilbringer lange kvelder i ensomhet uten i naturen – inntullet i møkk og skitt, mens han mimrer tilbake om den legendariske cowboyen Bronco Henry, som i tenårene lærte ham å ri, samt kvegdriftens hemmeligheter – og ham.

Dialogen er kuttet til et minimum, ofte skuler bare karakterene ondskapsfullt, eller skremt, på hverandre. Spesielt det betente samspillet mellom Cumberbatch og Dunst er til å ta og føle på. Intenst, ubehagelig og ofte psykologisks utmattende. Måten han lurer seg innpå henne under pianospillingen åpner for at han enten søker rekonsilieringen eller er ond inn til benet.

Dette er en film du skal se . 6 stjerner til et opprivende, sobert, psykologisk drama.

Les anmeldelsen her

Årets Beste TV-serie 2022-2023
1883, sesong 1

Mektig westernepos!

Prequel-serien til Yellowstone overgår sin moderserie.

Yellowstone er satt til dagens Montana og sentrerer rundt kvegdynastiet til den mektige Dutton-familien, og alle dens intriger, konflikter og åpenbare maktbegjær.

Fakta

  • SkyShowtime
  • Release: 10. januar 2022
  • Regi: Taylor Sheridan

 

Nå serverer serieskaper Taylor Sheridan oss den fascinerende forhistorien om Dutton-familien, og deres særs strabasiøse ferd for å etablere seg under nybrottstiden i Montanas ødemark.

Immigrasjonsbølgen fra Europa til Den nye verden eksploderte på midten av 1800-tallet. Amerikanerne (dvs. europeiske immigranter) har «alltid» reist vestover for å søke lykken. Til et ubebygd land, bortenfor de store prærieslettene, med uante muligheter – men også en ferd med store prøvelser, farer og et ventende beinhardt arbeide.

1883 følger Dutton-familien mens de legger ut på nybrottsreisen vestover, via Texas, gjennom de store slettene i Midtvestens USA. De flykter fra usikkerhet og fattigdom, men aner heller ikke hva som venter dem – hverken på ferden eller ved reisens endelige mål.

Seriens protagonist er erkecowboyen Shea Brennan (Sam Elliott). En hardbarket, herdet mann som har fått sin del av motgang og utfordringer. Brennan tar på seg å lede en stor gruppe av grønnskallede tyskere og østeuropeere til det forjettede Montana, med på ferden kommer Dutton-familien, ledet an av James (Tim McGraw) og Margaret Dutton (Faith Hill). Deres smått naive, sterkt romantiserende, eldstedatter Elsa (Isabel May) får en sentral rolle i det dramaet utfolder seg.

I 1883 er han både serieskaper, manusforfatter og regissør; og han beviser nok en gang sitt solide håndverk for karakterutvikling og spenstig dialog, og drevne blikk for menneskelige prøvelser og karakterdrevet drama.

Countrysanger-ekteparet Tim McGraw og Faith Hill ser ut som om de er født inn i denne verdenen, og gjør da også en habil innsats, men er ikke seriens mest engasjerende karakterer. Det er alltid menneskene som står i fokus, og 1883’s sterkeste kort i så måte blir Brennan og Elsa.

Elsa kommer inn i denne brutale verden med en romantisert drøm om et bedre liv og spennende eventyr. Blond og fager, og alltid med et søtt smil om munnen er hun seriens bindeledd mellom den gamle og den nye verden. Brått får hun lære at det ikke bare er vakre soloppganger og gryende romantikk som definerer Det ville vesten, men også menneskelige demoner.

Hver episode skal visstnok ha kostet formidable 90 millioner kroner – og det vises! Det ville vesten er gjenskapt ned til hver minste, autentiske, detalj; og dramaturgi, klipp, foto og musikkspor gjør opplevelsen komplett. Når rollelisten så toppes av Billy Bob Thornton er vi frelst.

Fans av westerngenren vil garantert omfavne dette brutalt vakre eposet, som også bør evne å engasjere nye generasjoner. 6 solide stjerner til årets mest episke serie .

Anmeldelsen er basert på samtlige av de 10 episodene.

Les anmeldelsen her

Annonse
forfatter

Tor Aavatsmark

(f. 1974): Lyd & Bildes dedikerte filmanmelder, samt administrerende direktør. Tor har jobbet i L&B siden 2005. I perioden 2003-2005 var han og en partner eiere av et magasinforlag, med blant annet et filmmagasin i porteføljen, en interesse han har dratt med seg inn i L&B. Tor er utdannet cand.polit. fra UiO, men finner seg meget godt til rette bak rattet i en mediebedrift.
Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Svensk krim fra Disney Disney lager serie ut av den svenske krimsuksessen Koke bjørn.
Fungerer Willow-magien i 2022? Disney forsøker å puste nytt liv i 1980-talls klassikeren.
Kommer allerede i desember! SkyShowtime slipper i dag ny trailer til Taylor Sheridan-serien 1923 - og fremskynder premieredatoen!
Stallone med fornøyelig comeback Sly Stallone gjør et mer enn anstendig comeback som seriøs skuespiller i en ujevn mafiakomedie.
Ny dansk Netflix-serie har premiere 5. januar 2023 Serien er på seks episoder. Blant de medvirkende er Zlatko Buric, Mikael Bertelsen og Mads Brügger.
Den sterkeste sesongen! Med tredje runde av komisosialdramaet Pørni, leverer Steenstrup sin sterkeste sesong.
Følg Lyd & Bilde