TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
CYBER MONDAY // - 12 MND 50%!
Nyhet

Nå får Netflix reklamer

Netflix-toppsjef sier at tapet av mange potensielle brukere er begrunnelsen bak det nye tiltaket.

forfatter
Publisert 27.06.22 - 12:24

Ted Sandaros er en av Netflix sine to toppsjefer. På årets Cannes Lions-reklamefestival bekreftet han en opplysning som Netflix allerede kom med i april: Netflix vil i nær fremtid bli delvis finansiert av reklame.

Les også Nå blir det reklame på Netflix! Etter en mer enn halvering av aksjekursen, og nedgang i antall abonnenter, tar Netflix grep.

I første kvartal av 2022 mistet streaming-giganten 200.000 abonnenter på globalt plan, og årsaken er ifølge Sarandos at Netflix har blitt for dyrt for en del brukere:

«Vi har tapt en stor kundegruppe, folk som ville sagt: ‘Hey, Netflix blir for dyrt for meg, men jeg har ikke noe imot reklamer,'» sa Sarandos til podcast-vert Kara Swisher på scenen i Cannes. Han fortsatte:

«Derfor legger vi nå til et nytt abonnement i utvalget. Netflix slik man kjenner det i dag, får ikke reklamer, men vi byr på et alternativ til de som sier: ‘Jeg vil ha en lavere pris og kan fint se reklamer.'»

Det er første gang Netflix har vært til stede på den internasjonale reklamefestivalen i Cannes, og Netflix-sjefen bekreftet også at streaming-giganten jobber med potensielle reklamepartnere, skriver The Hollywood Reporter.

Netflix er ikke alene om å drive nye reklamefinansierte abonnementstyper. Det gjelder f.eks. også Disney+ som kommer med et billig abonnement hvor innholdet avbrytes en gang i timen av fire minutter med reklame.

forfatter

Peter Gotschalk

(f. 1973): Strategisjef og journalist. Peter har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2012. Han har vært aktiv som tech-journalist for tallrike medier siden 1998, blant annet som sjefredaktør for gadgetmagasinet GEAR og som journalist for magasinene PC World og Privat Computer. Peter skriver om smartmobiler og andre bærbare enheter samt om teknologisk innovasjon, inkludert 5G, elektrisk mobilitet og smarte hjem.

Legg igjen en kommentar

Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Stallone med fornøyelig comeback Sly Stallone gjør et mer enn anstendig comeback som seriøs skuespiller i en ujevn mafiakomedie.
Ny dansk Netflix-serie har premiere 5. januar 2023 Serien er på seks episoder. Blant de medvirkende er Zlatko Buric, Mikael Bertelsen og Mads Brügger.
Den sterkeste sesongen! Med tredje runde av komisosialdramaet Pørni, leverer Steenstrup sin sterkeste sesong.
Norsk røver-folklore! Katastrofefilmer med troll i hovedrollen er sjelden vare. Dog lykkes Netflix med en overraskende underholdende eventyrfilm.
Grønt lys! HBO Max har nettopp gitt Mike White klarsignal for en tredjesesong av det dekadente rikmannsdramaet.
Nytt fra Pixar! Kunstnerne i Disney/Pixar er på trappene med en ny animasjonsfilm. Nå er den første teaseren sluppet.
Følg Lyd & Bilde