Følg oss på

Søk etter tester, nyheter og anmeldelser...

Elektrisk 3-serie

BMWs mest populære blir helelektrisk.

Den har vært blant BMWs mest solgte bilmodeller i flere tiår siden debuten for E21 i 1975, og i nyere tid har 3-serien også vært tilgjengelig som hybrid.

Men nå nærmer det seg en helt ny elektrifisert 3-serie, basert på karosseriet til dagens 3-serie.

Prototyper har allerede rullet på veiene i flere måneder, og bilen som ventes å komme i salg neste år, vil trolig bli vist uten kamuflasjemønsteret i løpet av 2021.

Polestar 2 og Tesla Model 3 blir to av de nærmeste konkurrentene.

Den elektriske 3-serien vil trolig dele mye av det elektriske med iX3 som vi nylig kjørte, hvilket i så fall betyr en drivlinje med 286 hk, 80 kWt brutto batterikapasitet og en rekkevidde rundt 450 km.

Forvent enda heftigere versjoner, en M-versjon av elektrisk 3-serie er nesten garantert, med langt mer krefter.

Elektrisk 3-serie, legg merke til fraværet av eksosrør.

Annonse

Men før du kan besiktige og bestille en elektrisk 3-serie, vil BMW være klare til å ta imot ordrer på den nye store, suv-en, iX – som i praksis er den nye elektriske X5-en, og senere i år blir også i4 presentert.

BMW har tidligere sagt at de skal ha 25 elektrifiserte bilmodeller på veiene innen 2025, og det betyr flere helelektriske utgaver, i tillegg til hybrid-modellene.

En kompakt modell vil etter hvert ta over for i3, 1-serien vil få elektriske utgaver og en iX1 er trolig den første modellen ut, mens 5-og 7-serien allerede testes som elektriske utgaver under tung kamuflasje.

 

 

Full tilgang til Lyd & Bilde for 1 kr

Prøv i en uke og få tilgang til over 6000 tester, alle nyheter, guider og anmeldelser.

Det er ingen bindingstid og du kan si opp når du selv vil. Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent ?
forfatter
Skrevet af

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Vis kommentarer

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 

Redaksjonen anbefaler

Les også

BMWs mest populære blir helelektrisk.

BMWs mest populære blir helelektrisk.

BMWs mest populære blir helelektrisk.

BMWs mest populære blir helelektrisk.

BMWs mest populære blir helelektrisk.

BMWs mest populære blir helelektrisk.

Kontakt

Publish AS
Billingstadsletta 19 B
1396 Billingstad
Org. Nr 965 237 186
© 2021 Publish AS

Hold deg oppdatert!

Motta vårt nyhetsbrev:
© 2021 Publish AS - Lyd & Bilde arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Som leser har du kun rett til å benytte Innholdet på lydogbilde.no for personlige og ikke-kommersielle formål. Du kan laste ned, linke til og skrive ut Innhold fra lydogbilde.no for private og ikke-kommersielle formål, forutsatt at du henviser til kilden, respekterer eventuelle rettighetsnotiser og/eller -reservasjoner. Du kan ikke bruke Innhold, herunder (men ikke begrenset til) ikoner, for noen andre formål eller på noen andre måter enn de som er uttrykkelig tillatt. NB! Artikler som ligger utenfor plusstjenesten er ≪kjøpt fri≫ av muren av vedkommende produsent/leverandør.