Youth in Revolt

Michael Cera har virkelig funnet seg sin egne nisje som stakkarslig, sjenert og nerdete tenåringer som sliter med å få seg damer.
DramaKomedieRomantikk
Youth in Revolt

Etter den fantastiske prestasjonen i Juno, har han stort sett spilt samme typen i en rekke filmer, nå senest i Youth in Revolt.

Nick Twisp (Cera) er den sprengkåte sekstenåringen med skjøge av en mor, som ligger med alle menn som kommer hennes vei for å ha til livets opphold, og en fraskilt taper av en far (Buscemi) som gir fullstendig faen. Tilnærmet vennesløs og uten sjanse hos det motsatte kjønn, sliter Nick i hverdagen. For å øke den tynnslitte selvtilliten skaper han seg et alter ego i en person som er kul, ser bra ut, aldri er redd og som vet å snakke for seg. Hans alter ego, Francois Dillinger, kommer godt til nytte når han forsøker å nedlegge vakre Sheeni.

Cera leverer nok en gang varene, dette er en rolle han etter hvert kan til fingerspissene, og det friske manuset gir oss mang en god latter, og det med et mer seriøst bakteppe. Men det er det herlige persongalleriet, og de absurde samfunnene han ferdes i som virkeliggjør filmen. Alt fra erkekonservativekristne, korrupte politifolk, herlige naboer, nymfomane studie venninner til et fantastisk dophue løfter filmen til noe langt mer enn ok en ungdomskomedie. Fire sterke stjerner.

Hverken lyd-(DTS-HD) eller billedkvaliteten imponerer, og bonus materialet med utelatte og forlengede scener, kommentarspor og auditions er helt greit.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 13. oktober