Priest

Frister det med en vampyrfilm satt til fremtiden, med westerntematikk og prester som det ultimate våpen er virkelig Priest 3D midt i blinken for litt ”kveldskos” i høstmørket.
Grøsser
Priest

Glemte vi forresten å nevne at filmen fullstendig mangler et plott?

Vi befinner oss i et orwellske fremtidssamfunn der prestekollegiet besitter all makt og kontroll over innbyggerne. Dyktige Paul Bettany gjør sitt beste som den utstøtte presten som igjen må ikle seg kappe, korskniv, bibel og ninjastjernekors (!) for å befri sin niese og nedkjempe den nye bølgen med vampyrer som skyller over den hardt prøvede befolkningen.

Basert på en koreansk tegneserie søker Stewart (regi) å inkorporere et tegneseriepreg over hele settingen, samtidig som han stjeler uhemmet fra gamle western/spaghettiwestern og nyere vampyrfilmer. Men, det presenteres fullstendig sjelløst og uten det minst glimt i øyet. Fremfor alt er Priest 3D usedvanlig kjedelig, og med overspill fra Urban. Da hjelper det ikke med en innbitt Bettany som hevder han vil ta livet av sin niese om hun viser seg å være infisert. To stjerner. Kun av interesse for die hard vampyrfans.

Meget bra billedkvalitet, dog litt å trekke for de mørke scenene. Når det gjelder 3D-kvaliteten så har den skuffende lite å tilføre Priest. Jo da, får vi ekstra dybdefølelse, men absolutt intet å skrive hjem om, og mørke actionscener sammensauses. Et flott og presist lydspor (dts-HS). På bonusfronten har de vært rause med bl.a. utelatte og forlengede scener, kommentarspor, minidokumentar om våpnene og kjøretøy (i 3D!), samt movieIQ bilde-i-bilde.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 12. oktober 2011
  • Regi: Scott Charles Stewart