No Strings Attached

Kan man kun være sexpartnere uten at det, etter hvert, vil oppstå følelser? Det er dette tynne og forutsigbare premisset No Strings Attached bygges rundt – og overraskende vellykket har det blitt.
No Strings Attached

Emma (Natalie Portman) er den følelseskalde og karrierebevisste legen som ikke har tid til et fast forhold – men lystene krever sitt! Femten år etter at hun traff rikmannsgutten Adam (Kutcher) på sommerleir, møtes de igjen. Han på desperat damejakt og i bunnløs fortvilelse etter at faren har begynt å date eksen hans. Selvsagt finner de sammen, men premisset er at de kun skal ha uforpliktende sex. Alle som har sett minst en romantisk komedie før, vet at dette ikke vil vare.

Det er få filmgenre som er så formeltro og forutsigbare som romantiske komedier. I så måte er No Strings Attached intet unntak, men det den mangler i originalitet kompenseres for ved gode, snertne replikker, overbevisende skuespill og et vell av sexy og avvæpnende sjarme. Den blir dog noe for lang og mister mye av momentet i siste tredjedel av filmen, like fullt holder det akkurat til fire stjerner. En passe film i armkroken til din kjære nå når høstmørket nærmer seg.

Et særdeles bra lydspor og meget god billedkvalitet løfter denne utgivelsen. I bonus serveres vi bl.a. et kommentarspor av regissøren, utelatte scener, alternativ storyline samt tre minidokumentarer.

• Release: 3. august 2011
  • Regi: Ivan Reitman