Morning Glory

Mannen bak publikumssuksessen Notting Hill, Roger Michell, serverer en ny lettbeint komedie med to aldrende stjerner i hovedrollen som bæres fram av energibunten Rachel McAdams.
Morning Glory

Becky (McAdams) er en ung og ambisiøs TV-produsent som jobber for en liten stasjon i New Jersey. Etter nedskjæringer mister hun jobben men får en stor sjanse til å ta over jobben som sjef for et ledende nettverk i New York. Det store problemet oppstår når hun må finne en ny nyhetsanker til morgenprogrammet som allerede har veteranen Colleen (Keaton) som fast innventar. Hun finner den legendariske og prisbelønte journalisten Mike (Ford) som anker, men han hater lette nyheter og nekter å tilpasse seg. For å berge jobben må nå Becky myke opp Mike samt skape sensasjonelle nyheter for å få seertall.

Det er absolutt mye kvalitet i Morning Glory. Den er underholdende og har flere morsomme scener. Spesielt i delen hvor Becky må skape fantastiske nyheter og lar det gå utover værmannen. Ellers viser både Diane Keaton og Harrison Ford at de er dyktige og allside skuespillere. Det største problemet, og som dessverre trekker ned karakteren, er hovedpersonen Becky. Hun er lite troverdig som karakter da hun i det ene øyeblikket er ufattelig klønete og vimsete mens hun plutselig skifter helt om og blir fantastisk organisert og bestemt. Dette blir et irritasjonsmoment gjennom hele filmen og ødelegger faktisk mye av helhetsinntrykket. Dette kun vært mye bedre. Tre stjerner.

Morning Glory er en lite oppsiktsvekkende begivenhet når den kommer ut på BD. Den har helt middels lyd og bilde, og det finnes knapt noe ekstramateriell.

• Release: 15. juni 2011
  • Regi: Roger Michell