Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa

Etter suksessen med Kill Buljo og Død Snø har Tommy Wirkola tatt fatt på nok et absurd prosjekt, en nordnorsk versjon av den populære The Blair Witch Project.
GrøsserKomedie

Men noen smarte hoder burde fortalt ham at det skal litt mere til å lage en vellykket spillefilm en noen stjerner, rasisme- og piss-, bæsj- og sædspising-humor!

Han Kurt Josef er en enfoldig feskar som har en homsejævel av en sønn, like fullt setter han i gang en redningsoperasjon for å finne sønnen som har vært savnet i skogen (der Fjordheksa lurer) i tre dager. Med på lasset får de bl.a. den pedofile læreren Gregor Hykkerud  (Kristoffer Joner) og mediumet Lillian Mulder (Cecilie A.  Mosli). Deretter roter de rundt inne i skogen mens Fjorheksa truer og humoren blir stadig mer infantil. Mulig dette holder til russerevyen i Båtsfjord, men som spillefilm er dette det reneste sludder! Ikke minst er det pinlig hvor dårelig skuespillet er fra Stig F. Henriksen og Jørn  T. Nilsen. Vi gir én stjerne til Bjørn Sundquist!

Lydkvaliteten er så kritisk dårlig at vi til tider har problemer å forstå hva som blir sagt (noe som jo også kan  ha en sammenheng med den merkelige dialekten), og billedkvaliteten får så vidt bestått. Som bonusmateriell  er det en rekke episoder om Kurt Josef fra VG TV – heller ikke det noen høydare, selv om konseptet fungerer bedre i korte doser enn som spillefilm, en like tullete bakomfilm, samt kommentarspor.

• Release: 6. oktober
  • Regi: Tommy Wirkola
  • Med: Stig F. Henriksen, Martin Hovden, Kristoffer Joner, Cecilie Mosli