How Do You Know?

En så forutsigbar romantisk komedie som du kan få. Her trenger du absolutt ikke å spenne deg fast – for vi garanterer at du ikke vil bli overrasket!
How Do You Know?

Det intelligente sportsesset Lisa (Reese Witherspoon) blir brutalt tatt ut av laget, og fremtiden hennes faller i grus. Hun levde og åndet for sporten. Deretter faller hun pladask for den idiotiske og svært uintelligente casanovaen Matty (Owen Wilson i en kjent stil); men begynner å tvile på forholdet etter x antall uintelligente utspill og utroskap fra Matty. Inn på banen kommer den unselige rikmannssønnen George (Paul Rudd) som på sitt jordnære vis klarer å sjarmere Lisa – like fullt går hun gjentatte ganger tilbake til Matty. Forstå det den som kan! I tillegg får vi Jack Nicholson i en birolle, der han spiller en parodi av seg selv, en riktig pinlig sådan, som den kyniske faren som er villig til å sende sønnen, George, i fengsel for snusk i familiebedriften.

Så det er sagt med en gang, Witherspoon er et funn i rollen som den sterke og yndige Lisa; en dame med ben i nesen og overdose av sjarme, selv slappe replikker klarer hun å fremføre troverdig og med stil. Men den hjelper ikke med utmerket skuespill av hovedrolleinne- haveren med et så kjedelig, forutsigbart og irriterende manus. Mesteparten av tiden blir vi sittende å irritere oss over hvor usannsynlig det er at Lisa og Matty skal være ett par; når så det hele toppes med en svært forutsigbar handling, og filmen minst er en halvtime for lang, rekker det dessverre ikke til mer enn to fattige stjerner.

Bra lyd- og billedkvalitet og et bonusmateriell som bl.a. byr på utelatte scener, bakomfilm, kommentarspor, og intervjuer.

• Release: 13. juli 2011
  • Regi: James L. Brooks