Horrible Bosses

Horrible Bosses føles definitivt som et bittert produkt av et desperat Hollywood som forsøker å lage en ny The Hangover.
Komedie
Horrible Bosses

Det mest overraskende og oppsiktsvekkende med filmen er at produsentene har fått med seg så mange dyktige skuespillere med et så tynt manus. Nick (Bateman), Dale (Day) og Kurt (Sudeikis) er tre gode venner som sliter med å ha en sjef fra helvete. Nicks sjef, Harken (Spacey), er et manipulerende og ondskapsfult rasshøl som trakasserer enhver ansatt på verste vis. Dale er lykkelig forlovet men har et problem med sin overordnede Julia (Aniston), som er ekstremt seksuelt forgripende. Kurt har i utgangspunktet en fantastisk sjef (Sutherland) som dessverre dør slik at hans sex- og kokainavhengige sønn (Farell) tar over og styrer firmaet mot avgrunnen. De tre vennene bestemmer seg for å rydde sine sjefer av veien – det blir ikke uten problemer, og elleville situasjoner.

Selve ideen til Horrible Bosses er helt grei, men utførelsen er dessverre blitt meget svak. Manuset er som sagt middelmådig og selv om skuespillerne gjør en grei innsats så mangler filmen fullstendig troverdighet, timing og rytme. Den er i perioder svært kjedelig, irriterende og masete, og det oser langt på vei at regissør Seth Gordon er uerfaren med filmformatet og har for det meste jobbet med dokumentarfilm og TV. En skuffende komedie med mye sløsing av talent. To stjerner.

Utgivelsen på BD er helt ok. Den har en god del bonusmateriell, og kvaliteten på lyd og bilde er så vidt over midt på treet.

• Release: 11. januar 2012
  • Regi: Seth Gordon