Going the distance

Hvordan kan et forhold overleve når den ene (Justin Long) av dere bor i New York, mens den andre (Drew Barrymore) i San Francisco?
Going the distance

Dette, kjære lesere, får dere svaret på om dere setter av en time og førtito minutter av deres dyrebare tid til den romantiske komedien Going the Distance.

Justin Long er plateprodusent i New York mens Drew Barrymore er aspirerende journalist i San Francisco. Etter seks heftige uker i New York bestemmer de seg for å satse på et langdistanseforhold. Og nei, du får ingen premie ved å gjette deg til resten av historien. For dette er virkelig forutsigbare greier! Her har Burstein (regi) villig tatt for seg alle de håpløse klisjeene genren har å by på, fra hovedkarakterens dustete og enkle venner, til forutsigbare opp og nedturer paret imellom, via pinlige øyeblikk og en fornuftig venninne/søster til den kvinnelige hovedrollen som kommer med gode råd, og selvsagt er skeptisk. Og nei da, de har heller ikke glemt å få frem hvor überkjedelig alle gifte par har det. Om dette gjør romantikken for deg, så må du oppleve svært lite romantikk i hverdagen – vi holdt på å sovne! 2 stjerner. Er det romantisk komedie du er ute etter, så kjøp heller den svært gode Definitely, Maybe!

Til dels gnistrende billedkvalitet (dog noe varierende i mørke scener) og et svært godt lydspor (dts-HD) preger BD-en. Blant det omfattende bonusmaterialet er det guiden til langdistanseforhold og hovedrolleinnehavernes egne synspunkter som gir oss mest. I tillegg får du morsomme utelatte scener, kommentarspor og musikkvideo.

• Release: 19. januar
  • Regi: Nanette Burstein
  • Med: Justin Long, Drew Barrymore, Charlie Day, Jason Sudeikis, Christina Applegate