Den perfekte familien

Noe alle smarte markedsførere vet, er at effekten av å bli påvirket/anbefalt et produkt av venner og kjente har en mye større salgsutløsende prosent enn tradisjonell annonsering, med Den perfekte familien tar Derrick Borte (regi) dette konseptet til ytterpunktet.

Vi treffer familien Jones i det de i sin nye Audi SUV kjører på vei mot sin nye luksusbolig, en bolig som inneholder det aller nyeste nye innenfor møbler, design og alt som kan tenkes av elektriske duppeditter. Familien selv er kontinuerlig utstyrt med det hotteste hotte innen mote, biler, kosmetikk og gadgets – og opprettholder en omgjengelig og perfekt fasade – for det er kun en fasade det hele er!

”Familien” er satt sammen av et markedsføringsteam, der de kun har en oppgave: Fronte fleste mulig (utvalgte) produkter mot nye bekjente slik at salgstallene skal stige. Vi får her et intelligent og fascinerende skråblikk på vår forskrudde kjøpementalitet, der vi hele tiden higer etter nye, kule ting og gjenstander som enten venner eller naboer har. Dog sliter vi litt med å feste tiltro til at karakteren til David Duchovny ble valgt ut til denne jobben, han er for lite entusiastisk, for skeptisk og ikke en god nok selger til det til at han skulle sluppet gjennom nåløye. En skikkelig tankevekker, og samtidig veldig underholdende og annerledes film, med selv Demi Moore i form! Svært bra både billed- og lydkvalitet (DTS-HD), men skuffende lite ekstramateriell. Vi blir avspist med kun tre fiktive historier om Steve.

• Release: 13. oktober
  • Regi: Derrick Borte
  • Med: David Duchovny, Demi Moore, Ben Hollingsworth, Amber Heard, Gary Cole