Definitely, Maybe

Romantiske komedier går det som oftest tretten av på dusinet, desto større er overraskelsen når det en sjelden gang imellom sniker seg inn et lite gullkorn i denne utskjelte genren.
Definitely, Maybe

På selveste den 9. bryllupsdagen mottar Will Hayes (Ryan Reynolds) skilsmissebegjæring fra ungdomskjæresten! Samme kveld ber hans svært så veslevoksne datter Maya ham fortelle historien om hvordan han traff moren. Noe motvillig beretter han om de tre seriøse forholdene i sitt liv, og lar Maya selv finne ut hvem av damene i historien som omhandler mamma.

I utgangspunktet et ganske så standard plott, det som gjør filmen til noe langt over gjennomsnittet er det gode manusskriptet, utmerkede skuespillerprestasjoner, samt den originale måten det hele er sydd sammen på og hvor godt de har tatt vår nære fortid (og sømløst integrert den i historien) på kornet. Dialogen er intelligent, frisk og (stor sett) fri for klisjeer, og karakterene presenteres som virkelige personer, med virkelige problemer og vi bryr oss om dem. Det lange tidsspennet i filmen gir også de mange komplekse karakterene ytterligere kjøtt på benet. Filmen evner i tillegg å overraske og ta noen uventede vendinger. Dog noe konstruert, er Definitely, Maybe alt i alt en meget god dramakomedie som befester at Ryan Reynolds overgang til seriøs skuespiller. En utmerket film for mørke og kalde vinterkvelder i sofakroken. Fem stjerner!

Lydsporet er av topp kvalitet, mens billedkvaliteten er noe varierende til Blu-ray å være. Av bonusmateriell serveres vi en grundig bakomfilm, utelatte scener, kommentarspor og en morsom minidokumentar om setdesignet.

• Release: 19. januar
  • Regi: Adam Brooks
  • Med: Ryan Reynolds, Isla Fisher, Rachel Weisz, Elizabeth Banks, Abigail Breslin