Søk etter tester, nyheter, anmeldelser..

Country Strong

Om du ikke fikk med deg Jeff Bridges, som forfyllet og fallert countrystjerne, i den fantastiske Crazy Heart i fjor, så får du her den kvinnelige lightversjonen.
Country Strong

Plottet er som en eneste lang countrysang, med knust kjærlighet, drikkeproblemer, intriger og motgang; men at man like fullt ikke lar seg knekke. Paltrow fremstiller Kelly Canter, countrystjernen som ble for glad i piller, sprit og fest; kollapset under en konsert og nå befinner seg på rehab. Ektemannen (den virkelige countrystjernen Tim McGraw!) er henne personlige manager, og presser på for at hun skal ut på veien igjen. Nølende sier Kelly ja. Som oppvarming får de med seg nykommerne Beau Hutton og (skjønnhetsdronningen) Chiles Stanton – noe som reder grunnen for intriger, sjalusi og maktkamp.

Historien er ikke av de mest originale og plottet er relativt forutsigbart, men Country Strong bæres frem av svært dyktig håndverk og herlig musikk! Feste har regissert og skrevet et medrivende, om enn klisjéfylt, drama med mye personlig menneskelig drama. Det hele godt sydd sammen av fengende musikk. Paltrow imponerer storveis, hun har til og med fått virkelig sving på sørstatsdialekten, og synger som om hun aldri skulle ha gjort annet. Et fengende innblikk i menneskelig forfall basert rundt den amerikanske musikalske nasjonalgenren. Fire sterke stjerner!

Et sterkt lydspor (dts-HD) kler virkelig all musikken veldig godt. Billedkvaliteten er stort sett meget bra, men noe varierende i enkelte scener. Det relativt fyldige bonusmaterialet byr bl.a. på tre minidokumentarer (om skuespillerne, kostymene og sangene), den originale slutten, musikkvideoer, forlenget musikkutt, utelatte scener og kommentarspor. Dessverre ingen helhetlig bakomfilm.

• Release: 17. august 2011
  • Regi: Shana Feste
  • Med: Gwyneth Paltrow, Tim McGraw, Gerrett Hedlund, Leighton Meester, Marshall Chapman, Lari White