Cape Fear

Mesterregissør Martin Scorseses remake av thrillerklassikeren har i disse dager allerede nådd sitt tyveårsjubileum – og en verdig og viril jubilant er det vi ønsker velkommen i full HD!
Cape Fear

I det Max Cady (robert De Niro) slipper ut av fengselet etter 14 tøffe år bak murene, oppsøker han umiddelbart sin advokat fra rettsaken. En advokat (Nick Nolte) som det viser seg har sviktet sin gjerning ved å bevisst holde tilbake informasjon om offeret som kunne ha redusert Cadys straff. Cady er kun ute etter en ting – hevn!

Som alltid med Scorsese så leverer han ikke fra seg et halvveis produkt, her er det bunnsolid skuespill, herlig foto og klipp og et suggerende og effektivt musikkspor basert på Bernard Herrmanns originale fra 1962. Plottet er ikke av de mest originale og slutten drar det hele ut i det nesten absurde; men klasseskuespill fra De Niro, med en karakter som har mange likhetstrekk mellom Bickle i Taxi Driver, og en gjennomgående guffen undertone av spenning og usikkerhet som spiller på flere plan, gjør denne formelorienterte thrilleren til noe utenom det vanlige. Fem stjerner!

Jubileumsutgaven er relativt bra oppgradert med meget bra billedkvalitet men et lydspor som har en kraftig overdrevet diskant og litt manglende bass. Av bonusmaterialet er det utvilsomt den omfattende bakomfilmen som er av størst interesse. Grundig og med et vell av interessant informasjon. Dessverre ikke oppdatert. I tillegg er det noen utelatt scener, trailer, stills og minidokumentar om to enkeltscener.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 19. oktober 2011
  • Regi: Martin Scorsese