Brutte Omfavnelser

Blu Ray anmeldelse

Den spanske regissøren Pedro Almodóvar har vi stor respekt og sans for. Han har levert oss mesterverk som Alt om min mor, Snakk til henne og Volver; dessverre lever ikke Brutte omfavnelser opp til hans tidligere storfilmer.

Misforstå oss rett, Brutte omfavnelser er slettes ingen dårlig film, den er full av gode skuespillerprestasjoner og enkeltscener, men som helhet blir den pretensiøs, unødvendig ”kunstnerisk”, alt for lang og rette og slett uinteressant og kjedelig. Vi følger den blinde forfatteren/regissøren Mateo gjennom hverdagen, hans traumer, lyster og fortiden som plager ham; en fortid som er i ferd med å innhente ham. Hans livs store kjærlighet var Lena (Cruz), en sekretær med drøm om å bli skuespiller. I stedet for ender hun opp som champagnehore for den grisete, gamle sjefen sin etter at han sørger for skikkelig helsestell til hennes kreftsyke far. Når Lena så faller pladask for Mateo, får seg en skuespillerkarriere og vil bryte ut, er intrigene, sjalusien og det store dramaet i gang. Dette er dessverre rett og slett personer du ikke klarer å tro på, det hele blir for konstruert, og dermed bryr du deg ikke om dem. Men du verden for et fantastisk skuespill vakre Penélope Cruz fremviser. Regien er fin og vi får mange morsomme hentydninger til det å lage en spillefilm. Men manuset/plottet holder ikke mål, og Almodóvar har ikke klart å ”kill his babies”.

Både lyd- og billedkvaliteten er meget bra. Av bonusmateriell er det kun en kortfilm samt trailer og noen utelatte scener.

• Release: 17. mars
  • Regi: Pedro Almodóvar
  • Med: Penélope Cruz, Lluís Homar, Blanca Portillo, José L. Gómez, Rubén Ochandiano
  • Land: Spania
  • Tid: 2:07t.

Nyhet: Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne
Business

Vi begynner å bli lei Black Friday

For første gang noensinne har nettforbruket i forbindelse med Black Friday falt, det viser en ny rapport fra Adobe. I år ble det handlet for 8.9 milliarder dollar på nett i motsetning til 9 milliarder dollar i fjor.