Beautiful Boy

Beautiful Boy tar opp et svært ømtålig tema, med fokus på hvordan foreldrene takler hverdagen etter at sønnen deres har begått en grusom massakre. I dagens Skandinavia, med 22. juli svært så friskt i minne, blir den tragisk aktuell.
Beautiful Boy

Michael Sheen (ikke ukjent med kontroversielle karakterer, som bl.a. i den sterke Unthinkable) spiller faren til sønnen (Kyle) som går amok på sin egen skole. Han skyter helt uventet 17 elever og lærere før han tar seg selv av dage. I det politiet banker på døren kan hverken mor (Maria Bello) eller far begripe hva som har skjedd. I det de sakte men sikkert klarer å ta tragedien inn over seg, kommer selvransakelsen, tvilen og gjensidige beskyldninger som perler på en snor. Konflikter som tærer på et allerede tilnærmet havarert ekteskap.

Det er en svært sterk historie som brettes ut, om en stille og sjenert gutt fra øvre middelklasse som plutselig klikker. Filmen hadde tjent på å ha mer fokus på bakgrunnen til tragedien, slik den nå fremstår blir dette ”kun” nok en hendelse som driver det frustrerte ekteparet fra skanse til skanse. Det som like fullt virkelig gjør Beautiful Boy til en gnistrende opplevelse er det gripende skuespillet mellom Sheen og Bello, der ikke minst scenen på et slitent hotellrom som går fra apati til tilgivelse/nytt håp, og ender opp i de mørkeste sider oss mennesker kan by på, gir oss frysninger på ryggen. Fire sterke stjerner!

Absolutt intet bonusmateriell og en kun ok billekvalitet og et relativt slett lydspor er hva denne BD-en byr på.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 2. november 2011