Arthur

I 1981 lot vi oss forføre av en svært sjarmerende drukkenbolt som var avskyelig rik og bortskjemt, glimrende fremstilt av en likendes Dudley Moore (som spilte overraskende bra full). I denne helt unødvendige remaken får vi en blodfattig, ADHD-preget, uintelligent og sjarmløs Russel Brand.
Komedie
Arthur

Historien er stort sett den samme, med en særdeles bortskjemt, styrtrik magnatarving som bedriver dagen med piker, vin og sang. Men Arthurs mor er drittlei den udugelige sønnen og tvinger ham til å velge et liv sammen med den prektige Jennifer Garner eller et liv uten penger! Og uten penger kan selvsagt ikke Arthur leve; men dilemmaet oppstår når han forelsker seg hodestups i den fattige kunstneren/guiden Naomi.

Selve om historien er noget oppgradert til vår tid, virker den håpløst gammeldags og svært lite troverdig. Arthur fremstår som en dinosaur fra en annen tid og Helen Mirren (som er den eneste som leverer godkjent skuespill) som nanny for en førtiåring blir bare for dumt. Hovedproblemet er derimot at de har gjort Brands Arthur til en regelrett idiot som verken kan lese eller klarer å koke vann, når Brand i tillegg spiller svært lite overbevisende fyllik, men heller fremstår som han har ADHD og nedsatte evner, blir det hele bare platt og kjedelig – og alt for langt! To stjerner.

Meget tilfredsstillende billedkvalitet og et svært godt lydspor. Bonus byr på bloopers, utelatte scener og ”morsomme” intervjuer med Brand og regissøren.

• Release: 2. november 2011
  • Regi: Jason Winer