TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
HØSTTILBUD PÅ LB+ 5 UKER FOR 5 KR
Nyhet

50.000 kroner avslag på Tesla Model 3

Innstegsvarianten av Tesla Model 3 settes ned med 50.000 kroner, med umiddelbar virkning.

forfatter
Publisert 16.04.21 - 10:54

Tesla har lenge vært nært enerådende på elbilmarkedet. Men nå kommer konkurrentene som perler på snor, og markedet tilspisser seg.

Nå setter Tesla ned prisen på sin innstegsversjon av Model 3, fra 400.000 til 350.000 kroner.

Uten Tesla Premium Sound

Vær oppmerksom på at Model 3 Standard Range Plus leveres uten Tesla Premium Sound lydanlegg, som er standard om du velger Long Range og Performance.

Redaktøren var begeistret for premiumanlegget:

«Det er ikke bare den lynhurtige akselerasjonen som er vanedannende i en Model 3. Premium-anlegget er faktisk ordentlig gjennomført, og det er fullt mulig å nyte musikken i nesten stillhet i den sportslige kupeen. Det er bare vindsuset og filkvaliteten som kan redusere musikkopplevelsen. Og dekkene. De harde lavprofildekkene fra Hankook, rumlet såpass mye på den ene Tesla-en vi prøvde – godt hjulpet av den grove norske asfalten – at de legger sin egen klang til de laveste frekvensene i musikken.» – Lasse Svendsen

Les også Gnistrende lyd - og akselerasjon Stillheten i en elbil er det perfekte miljøet for et godt lydanlegg.

En barsk konkurrent i småbilmarkedet

Mens prisforskjellen mellom Standard Range Plus og Long Range tidligere var 50.000 kroner, har denne nå økt til 100.000 kroner. Det er mye ekstra å betale, dersom lydanlegget er alt du er ute etter. Med en 12,5 prosent nedgang fremstår nå plutselig Standard-utgaven som et langt bedre kjøp. Tesla håper at Model 3 Standard Range Plus, med en rekkevidde på 448 km (WLTP), blir et konkurransedyktig alternativ til mange mindre og rimeligere elbiler. Som Nissan Leaf, Hyundai Kona, Honda e og Mini Cooper SE.

Tesla har fremdeles den beste og raskeste ladeinfrastrukturen på landeveien, og det er ingen tvil om at Model 3 blir en attraktiv bil til denne prisen.

Forventet leveringstid er mellom 1 og 2 måneder ved bestilling av ny Model 3. Tesla har også tidvis ferdigbygde biler og demobiler tilgjengelig med kort leveringstid.

Les også Her inne blir det musestille Teslas 2021-modeller blir ikke bare raskere enn lynet - de får også et saftig lydanlegg med aktiv støydemping ombord.

Lån på Tesla Model 3?

Om du tar opp billån gjennom Tesla, tilbyr de 1,49 prosent nominell rente de første 3 årene på Model 3 Standard Range Plus, men velger du Model 3 Long Range, med 580 km rekkevidde, får du 0,25 prosent rente i samme periode. Månedsprisen i denne perioden blir da 2.946 kr/mnd for Standard Range Plus, og 3.493 kr/mnd for Long Range.

Går du for den raskere Performance-utgaven, får du litt kortere rekkevidde enn Long Range, 567 km (WLTP). Startpris på denne er 499.900 kroner, med 2,19 prosent nominell rente gir det en månedskostnad på 4.163 kr/mnd.

Månedsprisene er inkludert hengerfeste og vinterdekk.

Mer info: tesla.com

forfatter

Geir Gråbein Nordby

(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldri hatt noen heltidsjobb før Lyd & Bilde. Her har han til gjengjeld vært nesten halvparten av sitt liv, helt siden han i 2001 sendte jobbsøknaden til feil adresse (han ville opprinnelig til et innspillingsstudio ved samme navn). Gråbeins ekspertise er hovedsakelig innenfor hi-fi, hodetelefoner og hjemmekino, men det hender han glimter til med andre kvaliteter.

Legg igjen en kommentar

Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Kommer på veien i 2024 Mercedes_Benz bekrefter at den elektriske Geländewagen kan ventes i slutten av 2024.
Se lanseringen av Polestar 3 her Følg med når vi viser Polestar 3 12. oktober.
Mer krefter og lengre rekkevidde Oppdaterer DS 3 Crossback og Peugeot e-208.
Xpeng G9: På vei til Norge Stor plass, god komfort, og "bygget som en konsertsal".
Teslas 4680-batterier: temmelig ordinære På Battery Day lovet Elon Musk nye batterier med helt ny teknologi og banebrytende kapasitet. Nå er batteriene her ... og de er ganske alminnelige.
Ferrari med 715 hk og 1420 watt Burmester-anlegg Massive krefter både under panseret og i kupeen.
Følg Lyd & Bilde