TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi
Høsttilbud: LB+ Total kun 4 kr i 4 uker

Nyhet

Ford Mustang Mach-E trekker enda mer

Dobler hengervekten.

Av / 27.08.22 - 10:05
Ford Mustang Mach-E trekker enda mer

Kort tid etter at Ford meldte at de øker hengervekten på Mustang Mach-E fra 750 til 1000 kg, forteller de nå at hengervekten økes enda en gang. Denne gang til 1500 kg, en dobling på få måneder.

Den økte hengervekten gjelder kun for 2023-modeller av Long Range RWD og Long Range AWD, og gjelder ikke andre utgaver eller modeller som er solgt til nå.

2023-modellene har produksjonsstart 31. oktober i år, og her er det en forsterket festebrakett og et nytt feste for hengerfeste søm gjør det mulig å øke hengervekten til 1500 kg. Kuletrykket øker til til 60 kg, men man kan bruke et sykkelstativ med en maksvekt på 75 kg.

– Vi jobber kontinuerlig med å forbedre Mustang Mach-E sine egenskaper – slik at vi alltid skal ha en av de mest konkurransedyktige og beste elbilene på markedet. Med økningen som nå kommer på disse to variantene og ikke minst mulighet for taklast som allerede er godkjent, har vi videreutviklet bilen på to viktige områder som vi vet mange kunder har etterspurt, sier markedsdirektør i Ford Motor Norge, Geir Haugaard.

Mach E Trailer 12
Mach E Trailer 12

Bilens adaptive fartsholder blir også oppdatert, og bruker kartdata for å tilpasse bilens hastighet, sånn at hastigheten reduseres når man nærmer seg en krapp sving.

Annonse

Ladeplaten for trådløs lading av mobilen får også økt effekten fra 5 W til 15 W.

5 års fri service

Ford sier også i en pressemelding at Mustang Mach-E nå leveres med 5 års fri service, og det også gjelder for kunder som har tegnet kontrakt på Mustang Mach-E fra 12. april i år.

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Rimeligere Tesla

Denne blir lett å parkere

VW går bort fra egenutviklet programvare

Smartere elbil: Kobler seg til hele hjemmet

Mitsubishis nye elektriske SUV

500 hk i familiebilen

Polestar: Elektrisk GT med rakettfart

Navee går langt, og lenger enn langt

BMW iX3: Uslåelig rekkevidde med Neue Klasse

Slik blir Hyundais nye kompakte elbil

Teslas heftigste familiebil får enda mer krutt

Nå bygges Sonys første elbil Afeela 1

Lyd & Bilde