Følg oss på

Søk etter tester, nyheter og anmeldelser...

BMW elektrifiserer tohjulingene

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

Elbiler får raskt følge av elektrifiserte motorsykler. Det er nemlig ikke bare elsparkesykler som skal gå på strøm i fremtiden, BMW ser for seg at også motorsyklene blir helelektriske.

De er ikke først ute, og CE 04 har vært vist før, men nå er den produksjonsklar.

Den nye CE 04 har fått et enda mer futuristisk design enn BMWs første forsøk, C evolution, som ble produsert samtidig som BMW lanserte i3 i 2013.

Her snakker vi elektrisk scooter med ytelsen til en lett motorsykkel, som retter siktet mot de som trenger å komme seg rundt i byer og tettsteder, med et elektrisk kjøretøy. Sånn sett er CE 04 forberedt for geo-fencing og gater hvor bare elektriske kjøretøy får tilgang.

Sykkelen bruker samme batteriteknologi som den kommende iX, og kan leveres med et 60,6 At batteri som gir opptil 130 km rekkevidde. En utgave med litt mindre batteri og 23 kW effekt, vil gi opptil 100 km rekkevidde.

Scooteren skal kunne lade fra 20 til 80 prosent på 45 minutter,

Annonse

Driften kommer fra en 31 kW (42 hk) elmotor som driver bakhjulet, og det gir en toppfart på 130 km/t. Mer enn nok til at man kommer seg raskt hjemmefra og inn til bysentrum.

Den får også kjøremoduser akkurat som elbiler har. ECO, Rain og Road, tilpasset forholdene, og Dynamic som en opsjon.

Automatisk stabilitetskontroll, og dynamisk traction control er stantard, det samme er ABS-bremser og ABS PÅro kan bestilles som et tilvalg.

Den lader også mobilen, og har en 10,25» skjerm med navigasjon integrert, og det finnes lagringsplass både foran og på siden av sykkelen.

BMW sier ingenting om pris eller salgstart, men CE 04 blir vist på Munich Motor Show (IAA) i september, og da er trolig en estimert pris klar.

 

Annonse
Nesten innertier fra BMW iX3 BMWs første helelektriske SUV har alt man trenger, bortsett fra én ting.

 

Full tilgang til Lyd & Bilde for 1 kr

Prøv i en uke og få tilgang til over 6000 tester, alle nyheter, guider og anmeldelser.

Det er ingen bindingstid og du kan si opp når du selv vil. Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent ?
forfatter
Skrevet av

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Vis kommentarer

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 

Redaksjonen anbefaler

Les også

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

BMW CE 04 kjører opptil 130 km.

Kontakt

Publish AS
Billingstadsletta 19 B
1396 Billingstad
Org. Nr 965 237 186
© 2021 Publish AS

Hold deg oppdatert!

Motta vårt nyhetsbrev:
© 2021 Publish AS - Lyd & Bilde arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Som leser har du kun rett til å benytte Innholdet på lydogbilde.no for personlige og ikke-kommersielle formål. Du kan laste ned, linke til og skrive ut Innhold fra lydogbilde.no for private og ikke-kommersielle formål, forutsatt at du henviser til kilden, respekterer eventuelle rettighetsnotiser og/eller -reservasjoner. Du kan ikke bruke Innhold, herunder (men ikke begrenset til) ikoner, for noen andre formål eller på noen andre måter enn de som er uttrykkelig tillatt. NB! Artikler som ligger utenfor plusstjenesten er ≪kjøpt fri≫ av muren av vedkommende produsent/leverandør.