: Now You See Me

Fire vidt forskjellige gatemagikere rekrutteres av en anonym person for å begå ran på høylys dag, men hvem ligger bak den mildt sagt spektakulære masterplanen?

Publisert 31.12.13 - 15:10
Now You See Me

Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Dave Franco og vakre Isla Fisher driver alle med «magi» på mer eller mindre småsvindlernivå, der de alle streber etter å bli den neste Houdini. Alle fire lever fra hånd til munn inntil de en dag får en felles innkalling, og et felles oppdrag fra en rik, men anonym, velgjører. Med tanken om at målet helliger middelet setter de opp noen usedvanlig spektakulære show, der publikum forbløffes og banker og privatpersoner ranes – til gode for hvem?

Now You See Me er en skikkelig svindlerfilm, med et åpenbart stort budsjett, spektakulære locations og gode skuespillere, ikke minst imponerer Mark Ruffalo som den nærmest maniske politietterforskeren som alltid er et skritt bak svindlerne. Jesse Eisenberg er også solid, mens Harrelson blir overdrevet parodisk. Men filmen er dessverre som plottet, en fantastisk kulisse/staffasje uten substansielt innhold. Plottet er så stappfullt av usannsynligheter og motsetninger at man nærmest blir irritert. Klarer du å se bort i fra dette, og ta filmen for ren popcornunderholdning så vil du la deg underholde i knappe to timer. Vi strekker oss til fire stjerner.

En gnistrende billedkvalitet definerer denne BD-en, og surroundsporet leverer også meget høy kvalitet. Er interessant kommentarspor, noen utelatte scener, trailer, magihistorikk og intervjuer borger for et godt bonusmateriell.

Now You See Me

• Release: 26. oktober 2013
  • Regi: Louis Leterrier