AnmeldelseFrozen

Frozen

Hva skjer om tre idiotiske og umodne ungdommer, ved et uhell, blir sittende fast opp i skiheisen i det skianlegget stenger for fem dager?

Om dette er noe du har gått å grunnet og fundert på de seneste årene, så gir Frozen deg svaret! Filmen blir markedsført som “Haisommer i skiheisen” – noe som er en grov fornærmelse mot Haisommer!

Her finner vi dessverre ikke mange formildende omstendigheter. Plottet er såre enkelt, og mesteparten av tiden befinner vi oss opp i skiheisen sammen med ungdommene; dermed må de, og deres dialog, samt den spenningen som skapes bære filmen. Det er her det svikter fundamentalt. Absolutt ingen av hovedrolleinnehaverne leverer troverdige prestasjoner der de lirer av seg den ene pinlige monologen etter den andre. Ikke viser de handlekraft eller reell frykt, når dette så toppes av et klønete og usannsynlig manus, der bl.a. ulver (i ”husky-forkledning”) spiser mennesker til nattmat, en av dem legger en naken hånd på metallhåndtaket i snøstormen, snøen tydelig viser at det ikke er kaldt og ”spesialeffektene” ser ut som om de ble produsert på 1970-tallet, så er det ikke mye igjen å sprette Champagnen for. Nevnte vi forresten av Frozen overhodet ikke finnes spennende, samt at vi gir fullstendig faen i hvordan det går med ungdommene?! En stjerne.
Billedkvaliteten er sjeldent dårlig. Visstnok skal alt være filmet live, men det ser ofte ut som blue screen. Lydsporet er i samme liga. Takk og pris at de ikke har prakket på oss noe bonusmateriell om dette tøvet!

• Release: 6. oktober
  • Regi: Adam Green
  • Med: Emma Bell, Shawn Ashmore, Kevin Zegers, Chris York, Ed Ackerman