Flott fortsettelse

Better Call Saul, sesong 2

Oppfølger til spin-off imponerer.
Flott fortsettelse

I første sesong av Better Call Saul fikk vi et grundig innblikk i livet til den rufsete advokaten Jimmy McGill (Bob Odenkirk) som prøver å bygge seg en karriere. Veien dit er dessverre kronglete, og Jimmy sliter med alt mulig fra sin syke bror til tvilsomt arbeid med kriminelle og pensjonister. Andre sesong fortsetter umiddelbart etter den første, og tar oss inn i en fascinerende verden med problemer og absurditeter, hvor vi blant annet blir bedre kjent med Jimmys forhold til Kim (Rhea Seehorn).

Better Call Saul, sesong 2_9 Better Call Saul, sesong 2_5 Better Call Saul, sesong 2_6 Better Call Saul, sesong 2_7 Better Call Saul, sesong 2_8
<
>

Vi ble svært positivt overrasket da skaperen av Breaking Bad, Vince Gilligan, laget en TV-serie basert på det fantastiske universet rundt Walther Whites affærer. Better Call Saul er en langt mer stillferdig forstilling men utvilsomt eminent underholdning. Serien går i dybden på karakterene og bruker god tid på å bygge opp spenningen rundt ulike situasjoner. Kvaliteten ligger i godt skuespill, velskrevne manus og sansen for små detaljer.

Få serier er så godt fotografert, og det betyr mye for formidlingen av historien. Better Call Saul roper ikke høyt, men viser styrke med antydningens kunst og intelligent humor som vi altfor sjelden ser. Det er en serie som krever en del fra publikum, men den gir så uendelig mye tilbake hvis vi for alvor går inn i den. Fem stjerner. Anmeldelsen er basert på sesongens to første episoder.

Netflix har den store ære av å presentere Better Call Saul, og det gjør de på en admirabel måte. Akkurat som med første sesong er både lyd- og bildegjengivelsen svært god og det er ikke langt unna toppkarakter.

• Release: 16. februar 2016
  • Regi: Vince Gilligan
  • Originaltittel: -