TESTER GUIDER SERIER/FILM L&B FORUM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING

Det regner kjøttboller

Flint er klassens store nerd og mobbeoffer som heller aldri har fått anerkjennelse av sin egen far, hans store drøm er å bli verdens største oppfinner, noe forholdene ikke akkurat ligger til rette for i den lille fiskerbyen, men Flint gir seg ikke med hans store oppfinnelse: En maskin som gjør vann til mat!

Publisert 28.06.10 - 14:00
AnimasjonKomedie
Det regner kjøttboller

Sam, en sjelefrende av Flint, fra Værkanalen, sendes til øyen for å dekke begivenheten med åpningen av Sardinland (!) i det Flints siste oppfinnelse ødelegger det hele – og nærmest blir bannlyst. Men så begynner det å regne cheeseburgere! Alle Flints oppfinnelser ender i total fiasko eller katastrofe, inntil matoppfinnelsen endelig virker. I en by som er truet av fraflytting og økonomiske nedgangstider ser de plutselig på Flint som byens redningsmann – alt ser rosenrødt ut, inntil matproduksjonen går fullstendig amok!

Original og morsom animasjonsstil, der figurene er gitt et klart dukkepreg med overdrevne særtrekk. Filmens store force er den ironiske og sarkastiske humoren med kjappe replikker og absurde påfunn, samtidig som den gjør narr av alt fra barnestjerner via inkompetente data-foreldre til sci-fi- og katastrofefilmer. I tillegg tar den opp temaer som at man skal tørre å være seg selv, og gjerne annerledes, og sparker til fråtsingen og overfloden i den vestlige verden. En fantastisk oppfinnsomhet, befriende originalitet og et overflødighetshorn av herlig humor gjør Det regner kjøttboller til en av de senere års morsomste animasjonsfilmer!

Strålende billedkvalitet som virkelig fremhever alle de skarpe fargene, lydsporet (DTS-HD) skuffer så visst ikke det heller. I tillegg får du et vell av bonusmateriell, bl.a. kommentarspor, musikkvideo, sing-along, utelatte og forlengede scener, en interessant bakomfilm, og spill. NB! Filmen kommer i 3D-versjon i juni, så har du allerede investert i en 3D-TV og 3D-BD bør du vente!

Lese hele artikkelen? eller bli medlem av LB+.

• Release: 26. mai
  • Regi: Phil Lord