TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Snart får VW-bilene endelig de fysiske knappene tilbake.

Berøringsskjermer og berøringsknapper er slett ikke det førerne har etterspurt, så de gode, gammeldagse knappene er på vei tilbake.

Av / 24.12.23 - 10:01
Snart får VW-bilene endelig de fysiske knappene tilbake.

Volkswagen har i flere år arbeidet med å oppdatere og modernisere interiøret i bilene sine. En del av dette arbeidet har vært å “Tesla-ifisere” bilene ved å flytte informasjon og kontroller til en sentralt plassert berøringsskjerm.

Les også Nyhet: Her er Volkswagen ID.7 Endelig avduket! ID.7 blir en romslig sedan, hvor rekkevidde nok er det største stikkordet.

Dessverre hadde bilprodusenten glemt å spørre den viktigste gruppen, bilkjøperne, om dette var noe de ville ha. Det gjorde de ikke. For det første er det mye lettere å kjenne på en fysisk knapp med fingeren, og om man har trykket på den eller ikke, sammenlignet med en berøringsskjerm. På den annen side er det direkte trafikkfarlig å måtte ta blikket fra veien og begynne å lete etter varmekontrollen i skjermmenyene.

Les også TEST: Volkswagen ID. Buzz Pro Den moderne versjonen av folkevognbussen er et realt blinkskudd og en ekte innertier – bortsett fra ett problem.

En storm av protester har derfor rammet Volkswagen, som har blitt tvunget til å snu. De sier nå at de vil ta et skritt tilbake fra og med ID.2all Concept. Konseptbilen har nå en rad med bakgrunnsbelyste knapper over berøringsskjermen, og det vil rulles ut til andre modeller etter det.

Les også Nyhet: Kjøpt ny Tesla Model 3, S eller X? Snart kan du få tilbake blinklyshendelen Det nye Tesla-rattet uten til blinklysspak er virkelig katta i sekken. Snart kommer løsningen. Men ikke fra Tesla.
Annonse
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

BYD lynlading: Så rask at du ikke rekker ventepølsa

Drømmen om den snakkende bilen blir virkelighet med Gemini Live

Her er VWs elektriske folkebil

Volvo ES90 høy sedan går 700 km

Se Xiaomis ville elektriske sportsbil

Kias nye elbiler sikter mot Tesla og Volkswagen

Batterirevolusjon fra Mercedes

Billigere utgaver av nye Model Y

Nå har hjemmeladeren blitt enda smartere

Hvor lenge holder egentlig et elbilbatteri?

Redningen for et dødt bilbatteri

Volvos minste blir eventyrklar

Lyd & Bilde