Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Snart får VW-bilene endelig de fysiske knappene tilbake.

Berøringsskjermer og berøringsknapper er slett ikke det førerne har etterspurt, så de gode, gammeldagse knappene er på vei tilbake.

Skrevet av / 24.12.23 - 10:01
Snart får VW-bilene endelig de fysiske knappene tilbake.

Volkswagen har i flere år arbeidet med å oppdatere og modernisere interiøret i bilene sine. En del av dette arbeidet har vært å «Tesla-ifisere» bilene ved å flytte informasjon og kontroller til en sentralt plassert berøringsskjerm.

Les også VW ID.7 får 700 km rekkevidde Endelig avduket! ID.7 blir en romslig sedan, hvor rekkevidde nok er det største stikkordet.

Dessverre hadde bilprodusenten glemt å spørre den viktigste gruppen, bilkjøperne, om dette var noe de ville ha. Det gjorde de ikke. For det første er det mye lettere å kjenne på en fysisk knapp med fingeren, og om man har trykket på den eller ikke, sammenlignet med en berøringsskjerm. På den annen side er det direkte trafikkfarlig å måtte ta blikket fra veien og begynne å lete etter varmekontrollen i skjermmenyene.

Les også Buzz snur på en femøring! Den moderne versjonen av folkevognbussen er et realt blinkskudd og en ekte innertier – bortsett fra ett problem.

En storm av protester har derfor rammet Volkswagen, som har blitt tvunget til å snu. De sier nå at de vil ta et skritt tilbake fra og med ID.2all Concept. Konseptbilen har nå en rad med bakgrunnsbelyste knapper over berøringsskjermen, og det vil rulles ut til andre modeller etter det.

Les også Snart kommer Teslas blinklysspak tilbake Det nye Tesla-rattet uten til blinklysspak er virkelig katta i sekken. Snart kommer løsningen. Men ikke fra Tesla.
Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Billigere Tesla kan komme allerede i år

Nyeste med facelift: Tesla Model 3 Performance

Toyota Mirai: Et sant mareritt

Ny Mini-modell underveis

Toppløst og smellvakkert fra Maserati

Snart går Mercedes EQS enda lengre

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rekkevidde

Fullstendig galskap

Xpeng avduker el-SUV for folket

Her er det plass nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Lyd & Bilde
Scroll to Top