Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Mercedes-Benz elektriske SUV-er får en stor oppdatering

De kompakte elektriske el-SUV-ene EQA og EQB får lengre rekkevidde, nytt infotainmentsystem og Burmester med Atmos.

Skrevet av / 25.08.23 - 16:32
Mercedes-Benz elektriske SUV-er får en stor oppdatering

Mercedes-Benz’ innstegsmodeller blant de elektriske SUV-ene er de kompakte EQA og EQB. Til 2024-sesongen har begge blitt oppdatert på både utseende, ytelse og utstyr.

EQA øker rekkevidden fra 41 mil (WLTP) til 56 mil, blant annet takket være nye dekk med optimalisert rullemotstand.

Les også Mercedes EQA 300 4MATIC: Alle kan jo ikke kjøre Tesla … Mercedes EQA 300 er ikke den raskeste eller mest utholdende el-SUV-en, men du verden for en komfort!

Femseteren EQB er nå tilgjengelig med tilhengerfeste, med en maksimal tilhengervekt på 1400 kg for forhjulsdriften og 1700 kg for firehjulsdriften. Det maksimale kuletrykket er 80 kg, noe som gjør det mulig å montere sykkelstativ med elsykler bak.

Foto: Mercedes-Benz

Begge modellene har fått en ny front som minner om storesøsknene EQE og EQS. Lading kan nå gjøres med Plug & Charge, uten kort eller apper – alt lades til Mercedes me charge. Dette fungerer på alle Ionity-hurtigladere i Europa.

Les også Sjuseter med premiumfølelse Mercedes EQB er så gjennomført deilig å kjøre, at vi nesten glemte at den også har en ulempe.

Innvendig blir 10,25-tommers midtskjerm standard, og infotainmentsystemet MBUX er oppdatert med bedre stemmestyring, oppdaterte førerassistenter og oppdateringer over-the-air.

Foto: Mercedes-Benz

Burmester-lydanlegget ( som er ekstrautstyr) er nå utvidet med støtte for Dolby Atmos.

De nye modellene kan bestilles fra i høst og leveres i begynnelsen av 2024.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Billigere Tesla kan komme allerede i år

Nyeste med facelift: Tesla Model 3 Performance

Toyota Mirai: Et sant mareritt

Ny Mini-modell underveis

Toppløst og smellvakkert fra Maserati

Snart går Mercedes EQS enda lengre

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rekkevidde

Fullstendig galskap

Xpeng avduker el-SUV for folket

Her er det plass nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Lyd & Bilde
Scroll to Top