Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Citroën ë-C4 X – lengre med bedre plass og oppdatert infotainment

ë-C4 X kan bli Citroëns nye bestselger.

Skrevet av / 02.07.22 - 10:00
Citroën ë-C4 X – lengre med bedre plass og oppdatert infotainment

Den aldeles praktfulle ë-C4 er et av de beste kjøpene i kompaktklassen. Men nå kommer den større ë-C4 X som lover samme enestående kjørekomfort, men mye bedre innvendig plass. Den kommende ë-C4 X, som kan bestilles allerede til høsten, er 4,6 meter lang og har mye større bagasjerom enn ë-C4 har. Hele 510 liter, og en praktisk lasteluke som gjør lastingen enklere.

Drivlinjen med 136 hk på forhjulene kjenner vi fra før. Rekkevidden er oppgitt til 360 km, og ë-C4 X kan lades med inntil 100 kW, og hurtiglades til 80 prosent på 30 minutter. Den kan leveres med 11 kW ombordlader, og da kan man lade den hjemme med veggboks, på fem timer i følge Citroën.

f9bb9d1d 8075 4cd8 9bf1 300df6a46db1
ë-C4 X lader

– Vi gleder oss til å introdusere enda en elbil fra Citroën i det norske markedet. Den kompletterer modellutvalget vårt som nå strekker seg fra lille AMI via ë-C4 og ë-C4 X til vår C5 Aircross SUV – og helt nye C5 X som vi lanserer rett over sommeren. Det gir oss det mest konkurransedyktige modellutvalget fra Citroën på svært mange år, sier merkesjef for Citroën hos Bertel O. Steen, Ole S. Nedenes.

Citroën sier at de har oppdatert infotainmentsystem MyCitroën Drive Plus, som blir konfigurerbart med bedre grafikk og et tydeligere grensesnitt.

2cc1c914 e87e 4289 aa86 0c0027e62ec6
MyCitroën Drive Plus

Kjørekomforten regner vi med blir klasseledende, fordi bilen får det demperoppsettet som vi allerede kjenner, med Progressive Hydraulic Cushions og Citroëns superkomfortable seter foran og bak.

Den blir også utstyrt med varme i for- og bakseter, ratt og frontrute.

85ab592e 556b 4490 ab64 ba90b422d06d
Bedre baksetekomfort.

Citroën ë-C4 X kan bestilles til høsten og de første bilene kan leveres rundt årsskiftet. Prisen vil legge seg litt over ë-C4, og den blir tilgjengelig i flere utstyrsversjoner.

a210da37 667d 439f 99b0 927890b6e9ea
Nedfellbart baksete med 60/40-deling og 510 liter bagasjeplass, men ikke kombiluke.

 

 

Citroën ë-C4 Shine

En perle blant gråstein

Citroën har klart å elektrifisere C4 uten å gå i fella, og har skapt en helt annerledes opplevelse.

Les hele testen

DS 3 Crossback E-Tense

Fransk flørt

Litt luksus har aldri skadet noen, mener franske DS Automobiles. De har helt rett.

Les hele testen

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Fantastisk mye bil for pengene

Selv med den nylige prisøkningen gir den billigste Tesla Model 3 frydefull valuta for pengene.

Les hele testen

Cupra Born 58

Tøff, gøyal, fantastisk!

Cupra Born er den tøffe tvillingen til VW ID.3. Med frekkere utseende, smidigere kjøreegenskaper – og lavere pris.

Les hele testen
Lasse Svendsen
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Nyeste med facelift: Tesla Model 3 Performance

Toyota Mirai: Et sant mareritt

Ny Mini-modell underveis

Toppløst og smellvakkert fra Maserati

Snart går Mercedes EQS enda lengre

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rekkevidde

Fullstendig galskap

Xpeng avduker el-SUV for folket

Her er det plass nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Så mye bedre er nye Porsche Taycan

Lyd & Bilde
Scroll to Top