Search
Generic filters

: World Invasion: Battle Los Angeles

Forbered deg på to timer med non stop action med hjemmekinoen på full guffe, i en berg-og-dal-bane tur av det reneste vås!

World Invasion: Battle Los Angeles

Finn frem den største skålen du har i huset, fyll den til randen med popcorn, bunkre opp kjøleskapet med Coca-Cola (eller, for de litt mer sofistikerte av oss, en iskold Aass Classic), slå av telefonen, slukk lyset og (helst) varsle naboene – forbered deg på to timer med non stop action med hjemmekinoen på full guffe, i en berg-og-dal-bane tur av det reneste vås!

Hele kloden innvaderes fullstendig uventet av aliens som er ute etter vannet vårt, og amerikanerne slår tilbake i Los Angeles. Her er alle karakterene så karikerte og stereotype som det er mulig å få dem – men, det er gjort med hensikt! World Invasion: Battle Los Angeles må for all del ikke tas for noe annet enn det den er: En rendyrket tullete klisjélapskaus med spektakulære actionsekvenser fra ende til annen; og intense og spennende innendørsscener som minner oss om Aliens. Eckhart gjør en mer enn hederlig innsats, selv når han må lire av seg de mest svulstige og klisjépregete dialogene, så er han nesten overbevisende – mens vi som publikum rødmer. Rodriguez er overraskende tam.

Men, det hele blir noget for langdrygt, se for deg introsekvensen i Saving Private Ryan strukket over to timer, med Independence Day som bakteppe! Og, som vanlig med slike filmer, så er løsningen alt for enkel og utilfredsstillende. Definitivt ikke en film for den første daten, eller for den intellektuelle samtalen! Rett og slett ren og pur, hjernedød, underholdning – som holder mål til 4 stjerner!

Sjelden (aldri?) har vår JBL LS 120 subwoofer fått kjørt seg så mye som under denne filmen, og på Yamaha RX-V3067 receiveren kunne man steke egg etter halvannen time! Lydsporet (dts-HD) er fortreffelig. Billedkvaliteten er også meget bra, men savner det siste lille på skarphet. I tillegg får du på kjøpet et meget bra bonusmateriell med bakomfilm, en svært informativ MovieIQ, og hele seks minidokumentarer om alt fra actionscenene til gjenskapelsen av en sønderbombet LA.

• Release: 20. juli 2011
  • Regi: Jonathan Liebesman
  • Med: Aaron Eckhart, Ramon Rodrigues, Cory Hardrict, Bridget Moynahan, Noel Fisher, Michelle Rodriguez