Twin Peaks Collection

Eksentriske David Lynch er definitivt ikke av de mest produktive regissørene, desto mer grunn til å heve øyenbrynene når han kommer med noe nytt – for som oftest er det nyskapende.
Krim
Twin Peaks Collection

Og er det ett ord som beskriver klassiker-/kult-TV-serien Twin Peaks er det nettopp nyskapende. På mange måter var Twin Peaks med på å bane veien for den enorme innovasjonen innenfor TV-serier vi har sett det siste tiåret. Der kjente skuespillere og regissører går hånd i hånd med gode manus og store budsjetter.

Hele tjuefire år har gått siden vi første gang stiftet bekjentskap med FBI-agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan) sheriff Harry S. Trumann, The Log Lady, familien Horn, Bob, alle de vakre ”småpikene” (her bør det rekke å nevne Sherilyn Fenn, Lara Flynn Boyle, Mädchen Amick, Sheryl Lee og Heather Graham) og resten av den halvgale gjengen med alle sine hemmeligheter i den idylliske småbyen Twin Peaks.

Fascinerende, morsomt, spennende og utrolig originalt spunnet rundt drapsgåten Laura Palmer. Midtveis ut i andre sesong forandrer serien seg ganske mye. Går fra eksentrisk krimthriller til kun eksentrisk; det blir åpenbart at Lynch ikke vet hvordan han skal avslutte det hele. Slutten er da heller ikke tilfredsstillende. Men summa summarum er dette fortsatt en av tidenes beste TV-serier og et meget gledelig gjensyn – anbefales på det varmeste!

Lyden er svært vellykket remastret i dts-MA 5.1, billedkvaliteten (4:3) er bra. Av bonusmateriell får du blanr annet pilotepisoden (meget morsom!), en av de grundigste bakomfilmer vi har sett, utelatte scener, dokumentaren A Slice of Lynch der Lynch og hovedrolleinnehaverne tar et blikk tilbake, dokumentar om hard core fansen, samt TV-spots og trailere.

• Release: 29. juli 2014
  • Regi: David Lynch
  • Med: Kyle MacLachlan, Sherilyn Fenn, Lara Flynn Boyle, Michael Ontkean, David Lynch, James Hurley
  • Genre: Krim
  • År: 1990-‘91
  • Tid: 24:08 t.

Nyhet: Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne
Business

Vi begynner å bli lei Black Friday

For første gang noensinne har nettforbruket i forbindelse med Black Friday falt, det viser en ny rapport fra Adobe. I år ble det handlet for 8.9 milliarder dollar på nett i motsetning til 9 milliarder dollar i fjor.