: Trøbbel i Paradiset

Blu Ray anmeldelse

Med Vince Vaughn i hovedrollen vet du som oftest hva du får, så også med Trøbbel i Paradiset (Couples Retreat).

Publisert 22.04.10 - 08:00
Trøbbel i Paradiset

Vi følger de fire umake venneparene, hvorav det ene er skilt og den smellfeite gubben har funnet seg en yppig partyglad 20-åring, det andre (Favreau og Davis) venter bare på at datteren skal flytte hjemmefra, slik at de kan skilles, det tredje (Bateman og Bell) har slitt med å få barn i årevis og kontrollfreakene vurderer nå å skilles, mens Vaughn og Åkerman får hverdagen til å gå rundt med småbarn og hus under oppussing, uten å ha tid til hverandre. Sammen reiser hele gjengen til paradiset Eden, der de mer eller mindre har blitt truet med av Bateman og Davis, med løfte om sol, bading og fest. Ferien blir (selvsagt!) ikke slik de hadde planlagt.

Ved ankomst blir de raskt innkvartert i paradisiske omgivelser av bestemte tjenere (voktere) og gitt klar beskjed om at alle par må følge parterapikurset eller bli sendt hjem. Kurset ledes av en svært så filosofisk Jean Reno som Marcel. Filmen er svært forutsigbar og formelorientert, og alle stereotypene er til stede, like fullt evner den å underholde. Gutta, ikke minst Favreau og Vaughn leverer varene, dessverre blir deres bedre halvdel lite annet enn vakker pynt og snytt for de gode replikker. Definitivt intet mesterverk, og en film du fort glemmer, med lett og grei (par)underholdning er hva du får. Men du verden for en kjedelig slutt!

En riktig lekker billedkvalitet og et superbt lydspor (DTS-HD) er hva denne BD-en kan by på. Av bonusmateriell får vi servert utelatte og forlengede scener, bloopers, kommentarspor og en kort bakomfilm.

Trøbbel i Paradiset

• Release: 24. mars
  • Regi: Peter Billingsley