: Tomorrowland

Brad Bird går i Walt Disneys fotspor og gir oss en meget underholdende, og overraskende, eventyrfilm for hele familien.

Publisert 25.10.15 - 15:46
Tomorrowland

I 1955 åpnet Walt Disneys store drøm, Disneyland, i California. Et av hans store prestisjeprosjekter var området «Tomorrowland», som skulle vise vei til den spennende fremtiden; med ny teknologi og fascinerende oppfinnelser. Brad Bird (regi, De utrolige, Ratatouille) har spunnet videre på Disneys fascinasjon, og gir oss en usedvanlig underholdende og inspirerende eventyrfilm.

TOMORROWLAND

Under vitenskapsmessen i New York i 1964 presenterer den unge «oppfinneren» Frank Walker sin flyvende jetryggsekk. Med den på ryggen kan man (i teorien) fly rundt som selveste The Rocketeer, men han avises av formannen (Hugh Laurie). Like fullt vinner han innpass til det hemmelige «Tomorrowland» med hjelp av en magisk pin som han får fra den mystiske Athena (Raffey Cassidy).

TOMORROWLAND

Som voksen møter vi en desillusjonert Frank (George Clooney) igjen, i det han oppsøkes av den engasjerte, og fremtidsoptimistiske, Casey Britt Roberston, The Longest Ride), som også har fått en magisk pin. Historien er et overflødighetshorn av sprudlende fortellerglede og oppfinnsomhet, som stadig vekk tar nye og uventede vendinger. Vi tas med på en fremtids-/sci-fi-reise utenom det vanlige, med fremtidshåp og optimisme som den råde tråden; der de unge representerer håpet. En meget underholdende og vellaget film som vil glede hele familien, men som dessverre har en alt for lang og sukkersøt slutt.

Disney's TOMORROWLAND..Casey (Britt Robertson) ..Ph: Film Frame..?Disney 2015 Tomorrowland_6 Disney's TOMORROWLAND..Casey (Britt Robertson) ..Ph: Film Frame..©Disney 2015 Disney's TOMORROWLAND..World's Fair ..Ph: Film Frame..©Disney 2015
<
>

En utsøkt lyd- (dts-MA 7.1) og billedkvalitet gjennomsyrer BD-utgivelsen, mens bonusmaterialet byr på utelatte scener, kortfilm, produksjonsdagbok og en inspirerende (men alt for kort) samtale med Brad Bird som tar oss bak den store produksjonen.

Tomorrowland

• Release: 19. oktober 2015
  • Regi: Brad Bird