The Watch

Ben Stiller har spilt hovedrollen i en rekke solide filmer de siste femten årene, men det begynner å gå lang tid mellom høydepunktene. Behovet for en ny suksess blir ikke mindre etter The Watch; en film som fullstendig mislykkes på de mest fundamentale plan.
Komedie
The Watch

Evan (Stiller) er daglig leder på et supermarked og engasjerer seg sterkt i lokalmiljøet i den lille byen Glenview, Ohio. Etter et mystisk drap på en kollega oppretter han en gruppe som skal passe på nabolaget og skape trygghet i nærmiljøet. Ved en tilfeldighet oppdager de at byen deres er infiltrert av romvesener som er utkledd som vanlige mennesker, og de må redde både nabolaget og verden fra undergang.

The Watch er dessverre like dårlig som beskrivelsen tilsier. Rollelisten er imponerende og består av blant annet Jonah Hill og Vince Vaughn foruten om nevnte Ben Stiller. Selv med så mye kvalitet klarer ikke filmen å underholde nevneverdig, og det er liten tvil om at problemet ligger i et syltynt manus og en dårlig gjennomført drøm om en saftig sci-fi-komedie. The Watch klarer ikke å finne sin genre og faller rett gjennom i et altfor ambisiøst prosjekt som aldri blir morsomt, selv om den har sine små øyeblikk. To stjerner.

Filmen har sikkert potensiale til å klare seg godt på kjøpe- og leiemarkedet, og da har BD-en mye kvalitet. Massevis av ekstramateriell, og den har et meget bra bilde og et solid lydspor.

• Release: 16. januar 2013
  • Regi: Akiva Schaffer