The Tournament

Nå er vi opprørt, rett og slett forbannet! Finanskrisen må ha slått til med full kraft i det Rhames’ke og Carlyle’ske hjem, i.o.m. at de frivillige velger å spille i slikt vrakgods håper vi fyrene står i bunnløs narkogjeld. Hvis ikke må Gud ha barmhjertighet med dem!

Vi har faktisk vært borte i dårligere filmer, men aldri vært vitne til at en såpass påkostet film har vært en så helstøpt, gjennomført drittfilm. Historien er så patetisk at vi knapt tør å gjenfortelle den, men vi prøver. En mafialignende organisasjon tar årlig ”over” en småby der de arrangerer en drapsturnering leiemordere imellom. Den siste overlevende vinner potten. Under spillet vedder rikfolk på hvem som blir skutt og hvem som vinner. Alle ser alt v.h.a. byens lokale overvåkningskameraer. Dessverre havner den alkoholiserte presten (Carlyle), helt uforvarende, opp som en brikke i spillet. Og ja, midt inne i det hele er det en nobel historie om å hevne sin (gravide!) drepte kone. Vi tror vi må spy!

Jo visst kan også vi sette pris på en hjernedød actionfilm, med masse skyting, der det eneste formålet er å underholde deg i halvannen time, slik som bl.a. Shoot ’Em Up. Men, The Tournament finnes ikke engasjerende, plottet er 100 % gjennomført patetisk og fullstendig uten snev av troverdighet, replikkene er kun pinlige og skuespillerne vrir seg i krampe (og skam!). Filmen finnes hverken spennende eller morsom, og actionscenene er som fra en dårlig Bfilm. M.a.o. et gjennomført makkverk! Vår advokat har sendt en henvendelse til Paramount der vi ber om kr 10.000,- for tort og svie og dekning av mulige fremtidige psykologtimer! Gjør verden en tjeneste, kjøp denne filmen og brenn den! Men hva du enn gjør – ikke se den først!!

Heldigvis er det intet bonusmateriell medfølgende denne bedritne filmen. Hverken lyd- eller billedkvaliteten imponerer. Lydsporet svikter i høyeksplosive scener, der mange smell kun gir gjenklang som en kinaputt, og billedkvaliteten er svært varierende.

• Release: 23. desember
  • Regi: Scott Mann
  • Med: Ving Rhames, Robert Carlyle, Kelly Hu, Rachel Grant, Ian Somerhalder
  • Land: UK
  • Tid: 1:31t.

Nyhet: Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne
Business

Vi begynner å bli lei Black Friday

For første gang noensinne har nettforbruket i forbindelse med Black Friday falt, det viser en ny rapport fra Adobe. I år ble det handlet for 8.9 milliarder dollar på nett i motsetning til 9 milliarder dollar i fjor.