The Love Punch

Vi skjønner at Pierce Brosnan må ha noe å leve av etter James Bond, men det får da være grenser!
Komedie
The Love Punch

Brosnan spiller finansmannen som lever og ånder for jobben. I det han planlegger sin pensjonisttilværelse blir han rundlurt av en kynisk oppkjøper og mister alt av verdier. Desperat søker han hjelp hos sin ekskone (Emma Thompson), og sammen planlegger de hevn – de skal stjele en verdifull diamant fra den «slemme» mannen…

Resten av filmen er så fordummende, forutsigbar og pinlig lite morsom at vi gremmes. I et forsøk på å lage en crazy farse ut av historien skal alt overdrives, og det hele fortelles med bred pensel. Riktignok er det god kjemi mellom Brosnan og Thompson, men platt komikk og haltende dialog hjelper ikke på helhetsinntrykket. Her er det ikke et snev av troverdighet, og alt for lite raffinement og finesse til at de skal komme unna med det overdrevne plottet og de sterkt karikerte karakterene. Dog er vi overbevist om at skuespillerne har hatt en svært morsom innspiling – synd at vi ikke kan si det samme! To lusne stjerner deles ut til Timothy Spalls innsats.

Meget skarp og god billedkvalitet, og et absolutt godkjent surroundspor. Absolutt intet bonusmateriell.

• Release: 3. september 2014   Regi: Joel Hopkins
  • Med: Pierce Brosnan, Emma Thompson, Louise Bourgoin, Timothy Spall, Celia Imrie, Olivier Chantreau