The Interview

Sjeldent har en film fått så mye oppmerksomhet som The Interview med den påfølgende hackingen av Sony som skapte furore og diskusjon om ytringsfrihet. Dessverre er selve filmen en gedigen skuffelse som ikke setter noen som helst i et godt lys.
Komedie
The Interview

TV-verten Dave Skylark (James Franco) og hans produsent Aaron Rapaport (Seth Rogen) driver et populært og tabloid TV-show om kjendiser. Når de finner ut at den Nordkoreanske lederen Kim Jong-un (Randall Park) er en beundrer av programmet avtaler de et intervju med diktatoren for å bli tatt på alvor som journalister. Situasjonen tilspisser seg betraktelig når CIA rekrutterer dem til å henrette «den store lederen».

The Interview_6

Ikke siden Man Hunt (1941) av Fritz Lang har det kommet en film om henrettelsen av en ekte nålevende statsleder, og reaksjonene måtte komme. I desember 2014 ble Sony hacket i et forsøk på å stoppe The Interview. Filmen ble likevel vist i utvalgte medier etter et massivt press fra blant annet flere prominente filmkjendiser og Barack Obama. Viktig for ytringsfriheten, men det kunne virkelig ha vært en bedre film å kjempe for. James Franco og Seth Rogen utkonkurrerer hverandre i masete dialog og platte vitser om sex, tiss og bæsj i nærmere to timer. Foruten om noen få vittige øyeblikk og poeng er dette fullstendig substansløs underholdning uten brodd eller intelligens. To stjerner.

Seth Rogen;James Franco;Randall Park ANNIE ANNIE ANNIE
<
>

Filmen kan godt være en kuriositet i filmsamlingen og utgivelsen på Blu-ray er i så tilfelle meget god. Her får man et hav av ekstramateriell, og det hele presenteres med et nydelig bilde og et strøkent lydspor.

• Release: 15. juni 2015
  • Regi: Seth Rogen
  • Med: James Franco, Seth Rogen, Lizzy Caplan, Randall Park, Diana Bang, Timothy Simons