The Internship

The Internship

Komikerduoen fra Wedding Crashers (2005), Vince Vaughn og Owen Wilson, leverer middelmådig underholdning i denne filmen som på en særdeles ukritisk måte er en eneste stor produktplassering for Google.
Karakter
Komedie
The Internship
forfatter

Billy (Vaughn) og Nick (Wilson) er to avdankede selgere i førtiårene som for lenge siden har mistet taket på den digitale hverdagen. På mirakuløst vis klarer de å skaffe seg praksisplasser på hovedkontoret til selveste Google og må konkurrere med unge og intelligente studenter for å få drømmejobbene.

The Internship har et helt greit premiss og selv om de to erfarne komikerne gjør en hederlig innsats uten å være for krampaktige så blir det hele en forglemmelig affære. Filmen klarer ikke å være spesielt morsom eller bevege på andre måter og den mangler kreativitet og fortellerglede. Synd er det også at samarbeidet med Google gjøres så ukritisk og tidvis innsiktsløst. Hele filmen er en eneste stor produktplassering av en av verdens største teknologiselskap som har påvirket deler av innholdet. Ideen er grei og man hadde ikke trengt å selge sjelen sin til Google for å lage en tilsvarende film. Tvert imot, det kunne blitt langt bedre med frie tøyler. Tre stjerner.

Filmen er uansett det man kan kalle for helt kurant underholdning en søndagskveld og utgivelsen på Blu-ray er bra nok. Det følger med en lengre og uklippet versjon av selve filmen og i tillegg finnes kommentarspor, bakomfilm og slettede scener. Bildet er nesten helt strøkent og lydsporet i dts-MA 5.1 er meget bra.

button-PK

Les alle artikler i 1 måned for 49 kr

Få tilgang alle +artikler samt hele testarkivet.
Ingen bindingstid.
Allerede abonnent?
Fakta
  • Release: 6. november 2013
  • Regi: Shawn Levy
  • Med: Vince Vaughn, Owen Wilson, Rose Byrne, Max Minghella, Josh Brenner, Aasif Mandvi
  • Genre: Komedie
  • Land: USA
  • År: 2013
  • Tid: 1:59 t.
IMDB Rating

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 

Lorentz Celo


Siste artikler:

Nyhet: Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne
Business

Vi begynner å bli lei Black Friday

For første gang noensinne har nettforbruket i forbindelse med Black Friday falt, det viser en ny rapport fra Adobe. I år ble det handlet for 8.9 milliarder dollar på nett i motsetning til 9 milliarder dollar i fjor.

Aktuelle tilbud

Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.