annonse
annonse
Anmeldelse:

The Grey

annonse

Liam Neeson seiler opp som en av de store actionskuespillerne med sin rolle som villmarkens sønn i denne høyst severdige filmen med glefsende beist i Alaskas nådeløse vinterlandskap.

En gjeng med halvkriminelle arbeidere fra en oljerigg i utkanten av Alaska er på vei til Anchorage med fly da de i snøstorm styrter midt i ødemarken. Gruppen på syv overlevende må kraftig mobilisere seg for å holde varmen og finne mat, men møter på langt større utfordringer da det viser seg at de har landet midt i territoriet til en flokk blodtørstige ulver.

The Grey er et enkelt men svært underholdende actiondrama som benytter seg av en god gammeldags oppskrift: Dryss en håndfull ulike karakterer i en truende setting og sett i gang jakten! Men selv om oppskriften er enkel så smaker det godt. Manuset er velskrevet og man tar et skikkelig dypdykk inn i persongalleriets psyke og konflikter. Historien er krevende produksjonsmessig men har blitt håndtert på utmerket vis, selv om ulvene er i overkant tegneserieskapninger på steroider og amfetamin. Skuespillerne gjør en grei jobb men det er Liam Neeson som imponerer som beintøff jeger og ensom ulv. Med denne filmen og for eksempel Taken og Unknown så viser han hvilken perfekt actionskuespiller han er. Totalt sett en sikker vinner i sofaen med popcornet. Fire sterke stjerner.

Man kan trygt gå til innkjøp av The Grey på Blu-ray. Ekstramateriellet er ikke verdt å nevne da det kun består av noen slettede scener, men bildet er meget bra og lyden er fantastisk!

• Release: 13. juni 2012
  • Regi: Joe Carnahan
  • Med: Liam Neeson, Dermot Mulroney, James Badge Dale, Dallas Roberts, Joe Anderson, Frank Grillo
  • Tid: 1:58 t.

Film
Ekstra
Lyd
Bilde
Velkommen til Lyd & Bildes diskusjonsforum. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

annonse
Lukk meny