: The A-Team

Basert på TV-serien av samme navn kommer her filmversjonen som er svært tro mot det opprinnelige konseptet.

Publisert 17.11.10 - 08:00
The A-Team

For dem som kjenner litt til TV-serien vil det ikke komme som en overraskelse at vi her får to timer med heseblesende action, vanvittige stunt og et plott som er fullstendig absurd og, for så vidt, uten interesse. Spenn fast sikkerhetsbeltet og forbered deg på to timers berg-og-dalbane action ispedd slapsticks og halsbrekkende stunt – finn frem popcornet!

De hardbarkete gutta i The A-Team, ledet an av mesterhjernen oberst Hannibal Smith (Liam Neeson), er militærets mest ustyrlige og tøffeste eliteteam, som konsekvent ikke følger noen regler ei heller frykter noen utfordringer. I det en mengde trykkeplater for dollar blir stjålet i Bagdad setter de etter tyvene. Den spektakulære operasjonen går galt, og teamet bures inne som medskyldige. Vi slipper vel ingen bombe om vi nevner at de kommer seg ut, setter etter skurkene og redder dagen.

Selv om handlingen er forutsigbar er ikke handlingsforløpet det, her er det pakket sammen flere vanvittige biljakter, skyteepisoder og morsomme kommentarer enn noen annen film vi kan huske. Og det virker! I svært stor grad takket være et bra og likandes skuespillerteam, der ikke minst Bradley Cooper bidrar til å løse opp stemningen. En skikkelig tullete actionfilm som får deg til å måpe, og samtidig smile. Dessverre blir slutten vel anmassende. Gleder oss allerede til oppfølgeren.

En absolutt fortreffelig lyd- (DTS-HD) og billedkvalitet på dette tøyset. Blant bonusmaterialet med utelatte scener, trailer og visuelle effekter, er det bakom actionsekvensene som er av størst interesse.

The A-Team

• Release: 27. oktober
  • Regi: Joe Carnahan