AnmeldelseThanks for Sharing

Den Oscarnominerte Stuart Blumberg har regissert dramakomedien om sexavhengighet og menneskelige relasjoner. Resultatet er helt greit, selv om filmen mister fotfestet av og til.
Komedie
Thanks for Sharing

Thanks for Sharing forteller historien om de tre mennene Adam (Mark Ruffalo), Mike (Tim Robbins) og Neil (Josh Gad) som alle er helt forskjellige men som tilhører samme støttegruppe for sexavhengige i New York. Adam har levd fem år i sølibat men får store problemer da han møter den vakre treningsnarkomanen Phoebe (Paltrow). Mike er veteran i gruppa men har aldri forsonet seg med sin rusavhengige sønn. Neil er den unge legen som finner løsningen på sine problemer gjennom et vennskap med den ville frisøren Dede (Pink).

Det er ingen tvil om at filmen tar opp meget alvorlig tematikk og den største utfordringen til Thanks for Sharing er å balansere mellom det seriøse og den forløsende komikken. Den lykkes greit selv om den sliter litt med å finne sin genre av og til. Blumberg har uansett gjort en god jobb med å definere hvilken type film dette er og har unngått store overdrivelser og banal humor. Skuespillerne gjør en fin innsats og er absolutt delaktige i å gjøre dette til severdig underholdning uten å rope altfor høyt. Thanks for Sharing er absolutt ingen klassiker men den belønnes under tvil med fire stjerner.

Dette er en lite oppsiktsvekkende utgivelse på Blu-ray. Den har et meget bra bilde og et fint lydspor men mangler ekstramateriell foruten om et lite intervju.

• Release: 26. mars 2014   Regi: Stuart Blumberg
  • Med: Mark Ruffalo, Tim Robbins, Gwyneth Paltrow, Josh Gad, Joely Richardson, Alecia Moore