Sex Tape

Et morsomt utgangspunkt lider av tamme klisjeer og svak gjennomføringsevne.
Komedie
Sex Tape

Annie (Cameron Diaz) og Jay (Jason Segel) er i midten/slutten av trettiårene, og den mest hete, intense og spontane sexleken har forsvunnet i et hav av jobb, logistikk, data og bleieskift. Annie lever av sin utleverende Mamma-blogg, en blogg som er i ferd med å kjøpes opp av et stort nettselskap, noe som må feires. Ungene sendes til mormor og Annie skifter til sitt mest sexy antrekk og overasker husbonden. Men den største overraskelsen er at de ikke finner gnisten. For å sparke liv i sexlysten begynner de å styrte tequila og bestemmer seg for å lage en sexfilm – kun til eget bruk…

Hvordan dette ender er ikke vanskelig å forutse, selvsagt lastes den private sexfilmen opp i skyen, og helvete er løs. Resten av filmen går stort sett ut på desperate, og håpløse/teite forsøk på skadebegrensning. Uten at potensen stiger blant seerne av den grunn.

Både Diaz og Segel er svært driven innenfor komediegenren (Diaz med sitt høydepunkt i Alle elsker Mary), og gir gode men litt overdrevne tolkninger av det frustrerte, og etter hvert desperate, paret. Problemet er manuset, som i tillegg til å være meget forutsigbart, inneholder altfor mange tåpelige klisjeer og overdreven «masete» humor. Høydepunktet er definitivt besøket hjemme hos en herlig karikert Rob Lowe (som jo ikke er helt ukjent med private sexfilmer på avveie). Mer av slik crazyhumor og mindre forutsigbare og overtydelige plattheter kunne gjort Sex tape til en riktig fornøyelig film. Tre svake stjerner.

Billedkvaliteten er, som filmen, varierende; med for ujevnt sortnivår og fargemetning. Bra lydspor (dts-MA 5.1). Bonusmaterialet byr på enkelte utelatte scener, bloopers og tre korte minidokumentarer.

platekomp

Sex-Tape_4 Sex-Tape_3 Sex-Tape_5 Sex-Tape_2 Sex-Tape_6
<