: Real Steel

I den nære fremtid er det slutt på boksekamper mellom mennesker i USA, bokserne er erstattet av gigantiske roboter. Faktisk leverer Real Steel topp familieunderholdning!
Eventyr
Real Steel

I en slags hybrid krysning mellom The Champ, Transformers og Gutten og Jernkjempen blir vi med på reisen til den fallerte eksbokseren Charlie (Hugh Jackman) og hans (uønskede) sønn. De reiser USA rundt for å tjene til livets opphold ved å stille til kamp med sin blikkboks av en bokserrobot.

Actionhelten og storsjarmøren Jackman spiller eksbokseren som aldri fikk den karrieren han drømte opp. På veien mistet han sin kone og all kontakt med sønnen. I det eksen dør, må han ta stilling til om han skal ha foreldreretten eller overlate sønnen til sin svigerinne. I all sin enkelhet tilbyr Charlie seg å selge sønnen til svigerinnens mann for $ 100.000,- Eneste haken er at han må ta vare på ham noen måneder mens de ferierer i Italia. Nå kan du få gjette hvordan filmen ender…

Umiddelbart høres det ut som en skikkelig håpløs klisjé av en film med et forutsigbart og kjedelig manus, men Levy (regi) og Steven Spielberg (produsent) har nesten laget gull av gråstein. Med robotboksing som bakteppe har de laget en heidundrende actionfilm som vil falle i smak hos hele familien. Særdeles vellaget med nydelig foto, klipp, lys og musikk og et manus som definitivt er både forutsigbart og fylt av klisjeer, men til det fulle evner å underholde store og små!

Et herlig dundrende lydspor (dts-HD 7.1) og gnistrende billedkvalitet! Blant det omfattende bonusmateriellet får man bl.a. bakomfilm, kommentarspor, utelatte scener, dokumentar om robotene og boksehistorier.

• Release: 7. mars 2012
  • Regi: Shawn Levy
  • Med: Hugh Jackman, Dakota Goyo, Evangeline Lilly, Anthony Mackie, Kevin Durand, Hope Davis