: Pus med støvler 3D

Pus med støvler havner i dårlig selskap, blir lurt av en veldreid kattepus og forsøker å redde dagen. Spin-off fra Shrek-filmene en tidvis sjarmerende, men kun halvveis underholdende.

Publisert 19.08.12 - 00:00
Pus med støvler 3D

Allerede i andrefilmen ut om det snille grønne monsteret Shrek ble vi kjent med bifiguren Pus med støvler, nå har altså den fyrige fektekatten med den silkemyke stemmen fått sin egen film. Vi møter Pus med støvler i det han forlater sin kjære landsby i skam etter å ha hjulpet det råtne egget Lille Trille. Nå søker han renvaskelse, men møter uventet opposisjon i den foxy katten Kitty Softpaws (Salma Hayek).

Filmen vil garantert falle i (stor) smak hos de aller minste, her er det tilnærmet nonstop action og heseblesende scener med en god dose slapstick humor, men dessverre mangler kattepusen både sjel og retning. Etter en times tide begynner den å gå tom for ideer og vi kjeder oss sammen med Pus og hans brogete forsamling. Sære og saftige biroller gir tidvis nytt glimt av liv, ikke minst det frastøtende ekteparet er en fryd, men Pus med støvler burde nok holdt seg til birollenes verden. Tre stjerner!

Billedkvaliteten, i passende 3D, er meget tilfredsstillende. 3D er med på å gi filmen sårt tiltrengt dybde og du får også en del stikk-ut-av-skjermen opplevelser. Lydsporet (7.1 Dolby True-HD) er det absolutt intet å utsette på – superb! Bonusmaterialet byr på en mengde minidokumentarer og spill for de minste, men det mest interessante er den grundige bakomfilmen The Animator’s Corner og de utelatte scenene.

Pus med støvler 3D

• Release: 20. juni 2012
  • Regi: Chris Miller