: Parker

Med roller i cirka førti filmer på femten år så vet man godt hva man får i en film med Jason Statham i hovedrollen – enkel og fartsfylt action. Greit nok det, men Parker holder en standard langt under pari, selv innenfor denne genren.

Publisert 09.09.13 - 12:28
Parker

Parker (Statham) er en kompromissløs og grundig mestertyv som ikke overlater noe til tilfeldighetene når han utfører en jobb. Han krever lojalitet og fokus fra sitt mannskap. Da noe går veldig galt under et ran ønsker han ikke å videreføre sitt samarbeid med gjengen og deres neste store kupp; han blir utsatt for et grovt drapsforsøk. Parker overlever og bestemmer seg for å ta full hevn over alle som har forrådt ham.

Stathams filmer kan absolutt være fornøyelig underholdning, men denne gangen har resultatet blitt en trist affære. Parker starter lovende men flater ut i en høyst kjedelig suppe med underplott som ikke gir noen mening. Selfølgelig er det noen friske slagsmål men etterhvert blir filmen bare et ganske tamt drama med mange svake karakterer og tragisk dialog som gjør at de to timene den varer virker som en evighet. Pinlige scener er det også flust av – det absolutte nullpunkt er når Jennifer Lopez sin karakter må kle av seg for å vise at hun ikke har noen skjult mikrofon på seg, hverken foran eller bak – flott å se på, men platt! To stjerner.

Er dette likevel filmen for deg, så kan du godt skaffe deg et eksemplar på Blu-ray. Den har et greit knippe med ekstramateriell, meget bra bilde og et forrykende lydspor.

Parker

• Release: 12. juni 2013