One Day

Ung mann møter ung kvinne, tiltrekningen er der, men de bestemmer seg for kun å være venner. Men en dag…
One Day

Som du sikkert skjønner er det ikke akkurat et nyskapende manusskript bak dette romantiske dramaet (basert på en bok) regissert av danske Lone Scherfig. Den romantiske, en noget nerdete, studinen Emma (Anne Hathaway) tar på selveste avslutningsdagen med seg playboyen Dexter med seg hjem for litt uforpliktende sengehygge – ingen suksess viser det seg. Men de bestemmer seg like fullt for å forbli venner. Men kan egentlig menn og kvinner være ”bare” venner? Nei, spør du oss, og det kan de åpenbart heller ikke på film…

Vi møter venneparet på en fast dato opp gjennom årene. Emma sliter med å bli en akseptert forfatter, og ender opp som misfornøyd servitrise på en tex-mex restaurant, mens Dexter gjør karriere som programleder for trash TV. Den ene åpenbart misfornøyd med sitt liv, mens den andre utad er fornøyd. Mens Dexter legger ned kvinner for fote, ender Emma opp med en taperdust fordi hun aldri kan få Dexter.

Litt langtekkelig, veldig forutsigbart, men det hele reddes av sjarmerende skuespill (spesielt imponerer Hathaway) og likendes karakterer. Filmen er fint bygget opp med små drypp fra hverdagslivet over en lang periode av deres liv, men det blir for mange klisjeer og tidvis lite troverdig. En film du skal sitte med din kjære i armkroken med – noe som garantert vil gi deg ”poeng”! Men ikke forvent en stor opplevelse.

Blu-ray-en har dessverre meget varierende billedkvalitet, med enkelte scener langt unna godkjent kvalitet. Lydsporet er bra. Intet bonusmateriell.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 7. mars 2012