Observe and Report

Seth Rogen har spilt i svært mange veldig morsomme (dog ensartede) filmer de seneste årene, Observe and Report faller så visst ikke i den kategorien!
DramaKomedieKrim
Observe and Report

Rogen er, som vanlig, en stakkarslig, feit taper som sliter med tilværelsen og fullstendig mangler sosial intelligens. Her er han sjef for sikkerhetsvaktene på et kjøpesenter, mens han dagdrømmer seg bort som tøff politimann.

Han store sjanse til å bevise at han er noe, ikke minst for damen i parfymeriet (Anna Faris), kommer når en blotter slår til utenfor senteret. Rogen legger all sin tyngde og ære i å fange ham. Som uventet konkurrent dukker en sliten Ray Liotta opp. Av og til glimter Observe and Report til med smålune morsomheter, men for det meste er dette bare platt og veldig kjedelig, selv de karikerte personene blir mer pinlig enn morsomme, og tilværelsen til Rogen er mer trist enn morsom. Her har de åpenbart hatt det så moro under innspillingen at de har mistet grepet på filmen som helhet. Styr unna!

Hverken lyd- eller billedkvaliteten får oss til å hoppe i taket av begeistring. Av bonusmateriell får vi en del utelatte scener, bloopers samt noen minidokumentarer.

• Release: 7. oktober 2009
  • Regi: Jody Hill