NEW Year’s Eve

Filmer der mange historier og personer sakte men sikkert flettes sammen kan være riktig så fascinerende, i New Year’s Ewe kombineres oppskriften med romantisk komedie, dessverre ender det hele opp i et romantisk helvete – og det med en rollebesetning fra første klasse!
Komedie
NEW Year’s Eve

Fra regissøren av Pretty Woman kan vi lese på coveret, heller ikke det en “stor” film, men definitivt med sin underholdningsverdi, denne gangen har han (Gary Marshall) fått med seg et stjernelag fra Hollywood og filmatisert en gruppe mennesker i forskjellige livssituasjoner under årets mest romantiske dag – nyttårsaften i ”The Big Apple”. Dessverre var det kun 1 dollar igjen til å betale for manuset etter at alle skuespillerne hadde hevet lønningssjekken!

Her har man smurt på med klisjeer og deretter slått opp i den store oppskriftboken på hvordan fremstille persongalleriet mest mulig karikerte, de er her alle sammen, den dødssyke og angrende Robert De Niro, den tjafsete bohemmaktige kunstnerspiren Ashton Kutchner, karrierekvinnen Sarah Jessica Parker, den forsmådde Katherine Heigl, den kjekke ungkaren Josh Duhamel som ikke klarer å binde seg og den grå musen Michelle Pfeiffer som endelig springer ut i blomst (fremstår her som en parodisk karakter). Sjelden har så mye talent kommet opp med et så tvers igjennom uromantisk og dørgende kjedelig resultat! To lusne stjerner, hvorav den andre stjernen utelukkede går til produksjonskvaliteten – som tross alt er bra.

Nesten en irriterende god billedkvalitet til en så dårlig film, også lydsporet (DD 5.1) holder høy klasse. Bonusmaterialet byr bl.a. på en bakomfilm om hvor magisk det er på Times Square på nyttårsaften (iskaldt, endeløse køer og stappfullt av fulle turister!), intervjuer med stjernene, utelatte scener og musikken.

• Release: 25. april 2012
  • Regi: Gary Marshall
  • Med: Hilary Swank, Jessica Biel, Robert De Niro, Halle Berry, Michelle Pfeiffer, Zac Effron, Katherine Heigl,