: Mortdecai

David Koepp sitt ferskeste bidrag til filmhistorien er et godt eksempel på hvor dårlig man kan lage en film med Johnny Depp i hovedrollen. Fordelen til sistnevnte er at det bare kan gå oppover herfra.

Publisert 17.06.15 - 07:52
Mortdecai

Charlie Mortdecai (Johnny Depp) er en eksentrisk kunstkjenner og livsnyter med kostbare vaner og en krevende kone (Gwyneth Paltrow). Han er presset økonomisk og går derfor med på å hjelpe den britiske etterretningstjenesten MI5 med å finne et stjålet maleri som sies å skjule koden til en gjemt nazi-formue. Charlie og hans trofaste tjener, Jock (Paul Bettany), innleder jakten på maleriet, men de er definitivt ikke alene i søket etter kunstverket og pengene.

Mortdecai_6

Superstjernen Johnny Depp er en av de mest suksessrike skuespillerne de siste tjue årene, men har virkelig slitt med sine rollevalg de siste årene. Det begynner å bli lenge siden vi har opplevd noe virkelig bra med Depp, og beslutningen om å gestalte Charlie Mortdecai hjelper definitivt ikke. Denne komedien er rett og slett grusomt dårlig og er en ren oppvisning i utmattelse, på grensen til tortur! Her prøver man å lage en slags ny Inspector Clouseau men ender opp med en karakter som ikke finnes morsom, i en film som er fylt til randen med dårlige vitser. Selve produksjonen er tidvis imponerende, men dette er virkelig 60 millioner dollar rett ut av vinduet. To triste stjerner.

(FSR:AA) 4V5C9262.CR2 Mortdecai_4
<
>