Lockout

Når en av manusforfatterne heter Luc Besson får man visse forventninger til en film, ikke det at mannen ikke har levert søppel før, men også noen glimrende filmer. Lockout faller så visst ikke i den siste kategorien.
Lockout

I den meget underholdende Minority Report var alle forbryterne innestengt i små beholdere, i en slags hypersøvn, et konsept Lockout djervt kopierer. Men i motsetning til Minority Report befinner fengslet seg i Lockout på en romstasjon – og presidentens datter er der for å undersøke om fangene blir godt behandlet! Selvsagt klarer en av de mest beryktede fangene å bryte seg løs, starte et fangeopprør og sette presidentdatteren i fare. Rett man til ryddejobben? Guy Pearce!

La oss ikke spare på konklusjonen – dette er rett og slett så fordummende at vi får vondt i sjelen! Guy Pearces forsøk på rappkjeftet og tøff-i-trynet actionmann faller fullstendig til jorden, plottet er pinlig dårlig og selv de få actionscenen kollapser. Birollene stinker, med et lite unntak av Peter Stormare. Manus, plott og replikker er pinlig dårlig og virket vanvittig lite gjennomarbeidet, og en troverdighet som er under enhver kritikk. Vi kan alltid sette pris på en tanketom actionfilm, med lettbente replikker, men da må i det minste actionsekvensene bære filmen – noe de så absolutt ikke gjør i dette tilfellet. Ei heller er den spennende – eller morsom. Lockout er bortkastet vås fra ende til annen, med ingen annen effekt enn å gi deg vondt i hodet.

Billedkvaliteten er god, men noe varierende, lydsporet (dts-HD Master) er meget presist og klart. Heldigvis intet bonusmateriell!

• Release: 24. oktober 2012
  • Regi: James Mather
  • Med: Guy Pearce, Maggie Grace, Vincent Regan, Joseph Gulgin, Peter Stormare, Lennie James
  • Land: UK
  • Tid: 1:39 t

Nyhet: Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne
Business

Vi begynner å bli lei Black Friday

For første gang noensinne har nettforbruket i forbindelse med Black Friday falt, det viser en ny rapport fra Adobe. I år ble det handlet for 8.9 milliarder dollar på nett i motsetning til 9 milliarder dollar i fjor.